Actualitate

Expert-Grup constată nereguli în construcţia drumului către satul Humuleşti

Expertul Iurie Morcotîlo a declarat la o conferinţă de presă că lucrările au început chiar în 2013, când s-a luat decizia de a construi acest tronson de drum. „Satul Humuleşti are 230 de locuitori şi Direcţia generală transport public şi căi de comunicare din cadrul Primăriei nu a dat nici o explicaţie de ce anume această porţiune de drum trebuie construită. Iniţial, în anunţul de intenţie s-a specificat că lucrările de construcţie vor solicita 6,7 milioane de lei, iar în planul de achiziţii, care nu a fost publicat în Buletinul achiziţiilor publice, cheltuielile pentru aceste lucrări au fost majorate de trei ori”, a notat Iurie Morcotîlo

Experţii au constatat că procesul de identificare a priorităţilor de lucrări capitale în municipiul Chişinău nu este transparent, în condiţiile în care nu există un program bine stabilit care să identifice căile de comunicaţii prioritare pentru construcţie şi reconstrucţie capitală.

Referitor la desfăşurarea propriu-zisă a tenderului, Expert – Grup a constatat că nu a fost publicat anunţul de atribuire a contractului, ceea ce încalcă legislaţia în vigoare. Totodată, la etapa de atribuire a contractului pentru acest traseu, a fost depistat un set de nereguli, ce relevă despre o posibilă licitaţie cu înţelegere secretă. Astfel, din cele trei companii care au depus dosarul pentru licitaţie – companiile „Lincons” SRL şi SA „Edilitate” au fost descalificate, iar compania rămasă în concurs – ICS „Utiltrans Construct”, a câştigat tenderul, deşi a oferit cel mai mare preţ de ofertă şi nu a prezentat întreg setul de documente necesare.

Compania care a oferit cel mai mic preţ – „Lincons” SRL a fost eliminată din concurs pe motiv că nu a corespuns cerinţelor de calificare, şi anume privind lipsa unor contracte cu valoare similară sau mai mare în ultimii trei ani. Totuşi, Direcţia generală transport public căi de comunicaţii, instituţia care a administrat licitaţia, trebuia să solicite de la companie informaţie despre efectuarea unor lucrări de o capacitate similară.

Expertul asociat Andrei Ababii a menţionat nerespectarea succesiunii unor lucrări de construcţie la acest tronson de 6 kilometri cu o lăţime de 7 metri, precum şi calitatea care lasă de dorit a lucrărilor de pavare, acoperire cu asfalt etc.

În următoarea perioadă, Expert-Grup va publica regulat rezultatele monitorizării procesului de reparaţie şi construcţie a mai multor trasee din municipiul Chişinău, printre care bulevardul Ştefan cel Mare, Negruzzi, strada Alecu Russo etc. 

MOLDPRES

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *