Social

Fără publicitate pe teme sociale și politice pe platformele Meta

Meta, compania care deține Facebook, Instagram, Threads și WhatsApp, nu mai permite din data de 7 octombrie „difuzarea reclamelor legate de probleme sociale, alegeri sau politică” în Uniunea Europeană. 

Decizia Meta vine după ce Uniunea Europeană a introdus în 2024 regulamentul privind Transparența și Direcționarea Reclamelor Politice (TTPA), care intră în vigoare din 10 octombrie. El vizează o mai mare transparență a publicității de pe social-media și vorbește despre prevenirea expunerii cetățenilor europeni la dezinformare.

Și Google urmează să oprească reclamele politice și pe teme sociale în Uniunea Europeană. Dacă regulamentul nu este respectat, companiile riscă amenzi care ajung și la 6% din cifra de afaceri globală.

Regulamentul UE nu interzice, însă, efectiv publicitatea politică sau pe teme sociale, dar aduce reguli noi pentru acestea. Fiecare reclamă trebuie să fie însoțită de mai multe detalii care vor fi publice. 

TTPA impune ca toate reclamele politice să fie etichetate clar, să includă cine le finanțează, cât au costat și cum au fost targetate, iar targetarea pe bază de opinii politice sau religioase este interzisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *