Chișinău

În Chişinău au dispărut zebrele

Imaginile alăturate au fost luate pe străzile 31 August 1989, colţ cu Vasile Alecsandri şi strada Armenească, bulevardul Grigore Vieru şi străzile Ierusalim şi Romană, dar exact astfel arată zeci de străzi din capitală – cu treceri nemarcate şi fără zebre. Şi asta în pofida faptului că, de la începutul anului şcolar, au fost deja înregistrate 33 de accidente, în urma cărora cinci persoane au murit, iar 45 au fost rănite. În două accidente au fost implicaţi copii, trei fiind traumatizaţi, iar un adolescent de 17 ani a murit.

Am încercat să aflăm de competenţa cui ţine această situaţie şi cine răspunde de lipsa zebrelor. Şeful Secţiei lucrări edilitare din cadrul Direcţiei transport public şi căi de comunicaţie, Ion Cibotari, ne-a declarat că direcţia pe care o conduce coordonează activităţile şi efectuează controlul asupra întreţinerii căilor de comunicaţie şi mijloacelor de reglare a circulaţiei rutiere. „Noi finanţăm lucrările şi verificăm dacă sunt efectuate calitativ şi conform planului. De aplicarea nemijlocită se ocupă întreprinderea municipală EXDRUPO”.

Întreprinderea municipală EXDRUPO, conform statutului său, asigură efectuarea lucrărilor în domeniul construcţiei, reparaţiei şi exploatării infrastructurii drumurilor şi podurilor – reparaţia, exploatarea şi întreţinerea drumurilor, trotuarelor, podurilor, viaductelor, întreţinerea pasajelor subterane pietonale, lucrările de reparaţie a parapetului de protecţie a pietonilor etc. Şeful întreprinderii, Efim Cheptanari, ne-a asigurat că zebrele se vopsesc de două ori pe an, primăvara şi toamna, la solicitarea Poliţiei rutiere. „În primul rând, noi aplicăm marcajele în preajma şcolilor, grădiniţelor şi pe străzile centrale. De cele mai dese ori, zebrele sunt marcate conform prescripţiilor Poliţiei rutiere”.

Specialistul Serviciului relaţii cu publicul al Direcţiei Poliţia rutieră, Dana Andronic, a menţionat că în cazul în care inspectorul Secţiei sistematizarea circulaţiei rutiere observă că este necesară aplicarea unui marcaj rutier, acesta întocmeşte o prescripţie la administraţia drumului din cadrul primăriei, care în decurs de 30 de zile este obligată să aplice marcajul. În caz contrar, se întocmeşte un proces-verbal şi administraţia este amendată. „Depinde şi de resursele financiare ale primăriei alocate în acest scop”, a spus Dana Andronic.

Să recapitulăm: pentru ca zebrele din imagine să fie „vizibile”, inspectorul Poliţiei rutiere trebuie să înregistreze o prescripţie, mai apoi aceasta să fie coordonată de Direcţia transport public din cadrul Primăriei Chişinău, iar ulterior – să fie vopsită de întreprinderea municipală EXDRUPO. Cam lung e drumul, dar să sperăm că instituţiile enumerate îl vor parcurge… în cel mai scurt timp, pentru ca circulaţia în capitală să nu mai fie atât de stresantă.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *