UcrainaUE / Nato

Kuleba numește distrugerea barajului Nova Kahovka „o crimă de război odioasă”: „Cel mai mare dezastru tehnologic al Europei din ultimele decenii”

Ministrul de Externe al Ucrainei, Dmitri Kuleba a numit distrugerea barajului Nova Kahovka din sudul Ucrainei drept „probabil cel mai mare dezastru tehnologic al Europei din ultimele decenii” și o „crimă de război odioasă”.

„Rușii au aruncat în aer o parte a structurii și folosesc o altă hartă a șantajului creat de om pentru a pune presiune asupra Forțelor de Apărare și a Ucrainei”, a declarat șeful centrului comun de presă al Forțelor de Apărare din Sud Natalia Humeniuk, comentând despre detonarea de către trupele inamice a barajului CHE Kahovskaya.

Când rușii și-au dat seama ce au făcut de fapt, au început să evacueze, a adăugat ea.

„Va fi afectat în primul rând malul stâng, deoarece este mai jos din punct de vedere geografic și, în consecință, principala inundație, va cădea exact acolo”, a subliniat Humeniuk.

Apa poate atinge un nivel critic după cinci ore.

Humeniuk a comentat și situația de la centrala Zaporojie. Este evident că acțiunile rușilor vor avea consecințe asupra stației, dar armata avertizează împotriva concluziilor pripite.

Profesorul Hubert Chanson de la Școala de Inginerie Civilă a Universității din QLD se așteaptă ca apa va pune oamenii în pericol și va încetini acțiunile militare mai în aval.

„Oricine care trăiește în zone joase în aval de baraj ar putea fi inundat“, spune el. „Este probabil să aibă loc inundații semnificative, în funcție de volumul barajului la momentul respectiv”.

„Nu aș fi surprins dacă distrugerea barajului va încetini acțiunea militară și mai în aval”.

„Un corp mare de apă în spatele unui baraj jos ar putea provoca o inundație de lungă durată care nu se va termina în câteva zile”.

Restaurarea barajului „nu va fi o soluție rapidă”, spune Chanson.

Reparația va include blocarea podului și a deschiderii în baraj, de obicei prin aruncarea de pietre sau blocuri de beton.

„A face acest lucru ar fi o chestiune de inginerie civilă”, spune el. „Poți face acest lucru doar într-un mediu securizat, dacă o parte este responsabilă de baraj și are acces la amplasamentul barajului”.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *