Economie

Lilia Dabija: Două sectoare de cale ferată din R. Moldova, care sunt punct de conexiune cu România, vor fi reabilitate până în 2025

Două sectoare de cale ferată din Republica Moldova, care sunt punct de conexiune cu România, vor fi reabilitate până în 2025, a declarat Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR), Lilia Dabija, în cadrul unei emisiuni de la TVR Moldova. Totodată, ea a mai a precizat că realizarea proiectelor are loc cu suportul Uniunii Europene și al României.

„Ca și în cazul infrastructurii rutiere, sau a podurilor care sunt reabilitate fie cu suportul statului român, fie cu suportul finanțatorilor noștri tradiționali, și aici mă refer la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), Banca Europeană de Investiții (BEI) și Comisia Europeană. Pe segmentul de infrastructură feroviară de asemenea beneficiem de asistență externă. Din 2021 avem un contract deja semnat, un credit cu BERD și BEI privind îmbunătățirea sectorului feroviar de la Basarabeasca spre Giurgiulești. Defapt a fost primul tronson vizitat să vedem cu decurg lucrările de reabilitare în calitate de ministru. Lucrările urmează a fi finalizate până în 2025 din contul acestor 107 milioane (bani) acordate credit R. Moldova, de finanțatorii despre care am vorbit deja. Au fost procurate și locomotive deja, peste 14 la număr. Ceea ce evident asigură dezularea în siguranță și conexiunea cu tronsonul cu care am vorbit deja”, a declarat Lilia Dabija.

Precum a mai a precizat ministrul, la moment, autoritățile centrale sunt în discuții privind obținerea unui nou ajutor din partea BERD și a Comisiei Europene pentru a moderniza infrastructura feroviară din R. Moldova.

„Suntem în procedură finală de negociere a unui alt acord de credit și o parte de grant pentru reabilitarea unui alt sector care face parte din linia de solidaritate care ne leagă de Ucraina. Acesta pornește de la Vălcineț spre Chișinău, Căinari, Ungheni. Este un alt tronson de 107 km. În acest sens, cu BERD urmează să semnăm curând un credit de 23 de milioane și un grant din partea Comisei Europene de 20 de milioane. Cu BEI de asemenea vom avea de asemenea un credit de 10 milioane și un alt grant de 10 milioane. Observăm că în acest caz avem nu doar credințe în condiții foarte avantajoase, dar și granturi. Ne propunem să reabilităm aceste două sectoare, după cum am spus sunt strategice. Ambele duc spre Giurgiulești, spre punctul nostru de conexiune cu România și care vor asigura până la urmă trecerea mărfurilor și mijloacelor de transport de încărcătură sporită de pe infrastructura rutieră, pe infrastructura feroviară”, a menționat ministrul Infrastructurii.

De asemenea, oficiala a comunicat că prin intermediul UE au fost deja procurate câteva locomotive noi.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


1 comentariu

  1. Până nu treceți la ecartament normal nu are rost nicio investiție în domeniu. Sunt bani aruncați în gaura neagră pobedist-bolșevikă ce se vrea europeană cu mentalități și tehnologii bolșevik-moscălești.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *