Internațional

Lipsa oxigenului este abia a doua problemă a turiștilor de pe Titan: Riscă să moară din acest motiv, înainte de a rămâne fără aer

Experiența turiștilor de pe submarinul Titan este una cu adevărat terifiantă. Prinși într-o cutie metalică, la o adâncime foarte mare, aceștia cu siguranță au emoții foarte puternice. Pe lângă lipsa oxigenului, pasagerii au rămas pe întuneric, iar riscul cel mare să moară degerați, înainte de a rămâne fără oxigen.

Dr. Ken Ledez, expert în medicină hiperbară la Universitatea Memorial din St John’s, Newfoundland, a explicat faptul că rămânerea fără aer nu este singurul pericol cu care se confruntă cei de la bord, informează BBC.

Este posibil ca nava să fi rămas fără energie electrică, ceea ce probabil care un rol major în controlul cantității de oxigen și dioxid de carbon din interiorul navei.

Pe măsură ce nivelul de oxigen scade, proporția de dioxid de carbon expirată de echipaj va crește, cu consecințe potențial fatale.

”Pe măsură ce nivelurile de dioxid de carbon se acumulează, atunci devine sedativ, devine ca un gaz anestezic și vei adormi”.

Nu pot elimina dioxidul de carbon

Fostul căpitan de submarin al Marinei Regale, Ryan Ramsey, spune că s-a uitat pe internet la videoclipuri cu interiorul submarinului Titan și nu a văzut un sistem de eliminare a dioxidului de carbon, cunoscut sub numele de epuratoar.

”Aceasta este pentru mine cea mai mare problemă dintre toate”, spune el.

Riscă să moară înghețați

În același timp, echipajul este expus riscului de hipotermie, când corpul devine prea rece.

Potrivit căpitanului Ramsey, dacă submarinul se află pe fundul mării, temperatura apei va fi de aproximativ  zero grade. În cazul în care nu au energie electrică submarinul nu poate fi încălzit.

Hipotermia, lipsa de oxigen și acumularea de dioxid de carbon în interiorul submarinului înseamnă că abilitatea echipajului de a lua legătura cu misiunea de căutare și salvare, cum ar fi lovirea corpului la intervale regulate pentru a încerca să atragă atenția, va scădea.

”Dacă sunt inconștienți, nu vor putea face prea multe pentru a se ajuta singuri”, spune Dr. Ledez.

Misiune aproape imposibilă de salvare

Sistemul Flyaway Deep Ocean Salvage System (FADOSS) este capabil să recupereze obiecte sau nave de pe fundul oceanului aflate la o adâncime de până la 6.000 de metru, mai mult decât suficient pentru a ajunge la epava Titanicului, aflată la o adâncime de peste 3.700 de metri. Totuşi, înainte ca sistemul FADOSS să poată fi folosit, acesta trebuie sudat pe puntea unei nave, un proces care poate dura o zi întreagă, a precizat oficialul american.

”Estimarea noastră este de aproximativ 24 de ore de funcționare non-stop pentru a-l suda și a-l fixa pe puntea navei înainte de a porni la drum”, a declarat oficialul în cadrul unei convorbiri cu reporterii.

Marina nu are în prezent o navă pregătită pentru a transporta FADOSS la locul de amplasare, dar oficialul a spus că încearcă să contracteze o navă în curând.

”Avem o navă de oportunitate pe care încercăm să o închiriem, dar în prezent nu este închiriată”, a spus oficialul.

Cel mai recent, FADOSS a fost folosit pentru a recupera un avion de luptă F/A-18 Super Hornet din Marea Mediterană, în iulie anul trecut. Cea mai mare adâncime de recuperare până în prezent a fost de 5.800 de metri, a declarat oficialul american. Întrebat dacă a recuperat vreodată pe cineva în viață, oficialul a spus:

”De obicei, recuperăm obiecte de pe fundul apei sau aeronave în urma unui accident”.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *