Actualitate

Mai multe posturi TV afiliate Partidului Socialiștilor, amendate de Consiliul Audiovizualului

Mai multe posturi de televiziune afiliate de partidului Socialiștilor de la noi din țară au fost amendate cu câte 5 mii de lei de Consiliul Audiovizualului (CA). Printre acestea se numără: „NTV Moldova”, „Exclusiv TV”, „Primul în Moldova” și „Accent TV”. Acestea au fost penalizate din cauza abaterilor de la „concepția generală aprobată de Consiliul Audiovizualului, în special la capitolele: producție proprie și opere europene”, potrivit unui comunicat al autorității Audiovizualului.

Astfel, potrivit Consiliului Audiovizual, în cadrul ședinței de astăzi, 5 august, au fost examinate rezultatele monitorizării serviciilor media audiovizuale de televiziune „NTV Moldova”, „Exclusiv TV”, „Primul în Moldova” și „Accent TV”, la capitolul respectării Concepției generale a serviciului de programe, în urma autosesizării președintei instituției, Liliana Vițu, transmite Zdg.md.

„Astfel, datele monitorizării au atestat devieri de la Concepția generală aprobată de Consiliul Audiovizualului, în special la capitolele: Producție proprie și Opere europene, drept care (…) au fost sancționate cu amenzi în valoare de 5000 de lei fiecare, pentru nerespectarea Concepției generale a serviciului media audiovizual aprobată de către Consiliul Audiovizualului, în conformitate cu art. 84 alin. (5) lit. g) din Codul serviciilor media audiovizuale”, transmite CA.

„Telesistem TV” SRL și PP „Exclusiv Media” SRL, companiile care gestionează posturile TV, sunt obligate să difuzeze textul sancțiunii în următoarele 48 de ore de la data adoptării deciziei privind aplicarea sancțiunii, sonor și/ sau vizual, de cel puțin 3 ori, în orele de maximă audiență, din care o dată în principalul program audiovizual de știri, în cazul serviciilor media audiovizuale generaliste și/sau de știri, precizează Consiliul Audiovizualului.

Unicul actual politician care figurează oficial ca proprietar și beneficiar al unor posturi de televiziune este deputatul socialist Corneliu Furculiță. El controlează oficial posturile NTV Moldova și Exclusiv TV.

Compania „Exclusiv Media” SRL, care deține licența pentru cele două posturi TV, este administrată de soția lui Corneliu Furculiță, Ludmila Furculiță, iar ca fondator figurează o firmă deținută de aceasta, „Poliactiv” SRL.

De asemenea, pentru anul 2021, socialistul Furculiță declară dividende în valoare de 1,3 milioane de lei, obținute de la compania „Exclusiv Media” SRL, iar soția lui un salariu total de aproape 395 de mii de lei. Corneliu Furculiță nu a dorit să ofere vreun comentariu pentru jurnaliștii de la Ziarul de Gardă, în acest context.

Totodată, firma mai deține și publicația periodică de limbă rusă „Аргументы и Факты в Молдове”. „Exclusiv Media” SRL este vizată în așa-numitul „dosar Bahamas”. Prin intermediul acesteia au fost oferite împrumuturi de sute de mii de lei mai multor membri și simpatizanți ai PSRM care, ulterior, au făcut donații pentru campania electorală a lui Igor Dodon, la prezidențialele din 2016. Banii au ajuns în conturile „Exclusiv Media” SRL de la o companie offshore din Bahamas ce avea conexiuni în Federația Rusă.

Posturile Primul în Moldova și Accent TV și-au schimbat proprietarii în perioada alegerilor parlamentare anticipate din vara anului 2021. Posturile nu-i mai aparțin fiului fostului procuror general al Rusiei, Igor Ceaika, partener al fratelui lui Igor Dodon, Alexandru Dodon, în cadrul câtorva companii. Ceaika deținea cele două posturi în Republica Moldova împreună cu Vadim Ciubară, un apropiat al lui Igor Dodon.

Sursa: Zdg.md

Puteţi urmări ştirile Timpul.md şi pe Google News!


1 comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.