Mai mulți cetățeni vor putea primi COMPENSAȚII pentru cheltuieli la CĂLDURĂ
Mărimea compensaţiilor pentru plata resurselor energetice a fost aprobată, după cum urmează:
1) La încălzirea centralizată, 40% lunar din suma calculată conform tarifului pentru energia termică în vigoare;
2) Aprovizionarea cu apă caldă, 40% lunar din suma calculată conform tarifului pentru energia termică în vigoare;
3) Aprovizionarea cu gaze naturale, energie electrică, lemne şi cărbune, folosite pentru încălzire, 450 lei lunar pentru o familie;
4) Aprovizionarea cu gaze naturale, energie electrică, lemne şi cărbune, folosite pentru încălzire de către pensionarii solitari, 900 lei lunar.
Depunerea dosarelor pentru compensarea cheltuielilor suportate pentru încălzire va demara odată cu începerea sezonului de încălzire, iar cererile pot fi depuse până la încheierea sezonului de termoficare. Cetăţenii vor putea beneficia de compensaţii pentru serviciile comunale pe tot parcursul sezonului de încălzire, indiferent de data depunerii cererii.
Până la aprobarea cererii de către Primărie, persoanele care consideră că urmează să beneficieze de compensaţii vor achita iniţial doar 60 la sută din suma indicată în factură. În cazul în care anumiţi cetăţeni nu vor fi incluşi în lista beneficiarilor, ei vor putea achita restul facturii pentru energia termică pe tot parcursul anului.
Cererile privind compensarea cheltuielilor se depun:
1) la Întreprinderile municipale de gestionare a fondului locativ nr. 1 – 23 (ÎMGFL), indiferent de forma de proprietate a fondului locativ, de către cetăţenii care locuiesc în sectoarele Botanica, Centru, Râşcani şi Buiucani ale municipiului Chişinău;
2) la gestionarii fondului locativ sau Pretura sectorului Ciocana de către cetăţenii care locuiesc în acest sector;
3) la Primăriile oraşelor, satelor (comunelor) din componenţa municipiului Chişinău, de către cetăţenii din teritoriile respective.
Cererile-tip de acordare a compensaţiei, vor fi însoţite, după caz, de următoarele acte: 1) paşaportul de tip vechi, buletinul de identitate (copie); 2) adeverinţa de naştere a copiilor (copie); 3) certificatul de căsătorie (copie); 4) certificatul despre componenţa familiei; 5) certificatul privind componenţa familiei, eliberat de către gestionarul fondului locativ sau primăriile oraşelor, satelor( comunelor) din componenţa municipiului Chişinău; 6) certificatul privind suprafaţa locuinţei (casei) şi/sau tipul de încălzire şi alte servicii de care beneficiază solicitantul, eliberat de întreprinderea municipală de gestionare a fondului locativ sau de primărie, de cooperativele pentru construcţii de locuinţe, asociaţiile de locatari ai apartamentelor privatizate, de întreprinderile ce au la balanţă fond locativ şi cămine; 7) facturile despre plata serviciilor comunale pe ultima lună până la depunerea cererii (copii); 8) extrasul din contul personal sau cartea de imobil; 9) alte documente ce confirmă necesitatea compensării cheltuielilor şi statutul de familie defavorizată social.
Odată cu depunerea cererii privind acordarea compensaţiei, potenţialii beneficiari vor prenzenta pe lângă lista actelor necesare şi certificatul privind salariul pentru ultimele 12 luni, eliberat de la locul de muncă pentru persoanele încadrate în câmpul muncii, iar pensionarii şi persoanele cu dizabilităţi – copia legitimaţiei sau a certificatului privind mărimea pensiilor. De asemenea, cetăţenii îşi vor da acordul în scris pentru verificarea datelor indicate în cerere.
TIMPUL.MD via POLITIK.MD
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!