Actualitate

Mai mulți profesori vor beneficia de stagii de formare pentru a putea folosi tehnologii noi în procesul de predare

Prezent la evenimentul de lansare a proiectului, ambasadorul Franţei în Republica Moldova, Pascal Vagogne, a declarat că datorită proiectului „Filières bilingues 2.0”, profesorii care predau în clasele bilingve vor învăţa să utilizeze la maximum tehnologiile informaţionale şi vor folosi aceste cunoştinţe în predarea limbii franceze. De asemenea, ambasadorul a apreciat munca depusă de către profesorii de limbă franceză, menţionând că datorită lor şi claselor bilingve, Republica Moldova rămâne unul dintre cele mai francofone state.

Proiectul îşi propune să creeze sinergii între profesorii din Republica Moldova şi cei din regiune. Astfel, de instruiri vor beneficia circa 150 de profesori din şapte oraşe din ţară, unde sunt licee bilingve.

Responsabila Antenei din Chişinău a Agenţiei Universitare a Francofoniei, Roxana Ţurcanu, a spus că proiectul va sensibiliza şi va instrui nu doar profesorii de limbă franceză, dar şi pe cei de discipline nonlingvistice care predau în liceele cu clase bilingve. Aceasta a precizat că patru formatori din Franţa, precum şi alţi câţiva formatori regionali, vor transmite profesorilor noi metode de predare în clasele bilingve.

Iniţiativa formării corpului didactic din liceele bilingve se înscrie în cadrul celebrării celor 20 de ani de la aderarea Republicii Moldova la Organiza a Internaţională a Francofoniei.

Proiectul este implementat cu sprijinul financiar al Institutului Francez şi graţie colaborării cu Ministerul Educaţiei, mediatecilor partenere ale proiectului Novateca, dar şi cu susţinerea experţilor din România și Bulgaria. 

Sursa: ipn.md


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *