Film

METROBRANDING – o poveste de dragoste între oameni şi obiecte

Premiera acestuia va avea loc vineri, 2 decembrie, la ora 18.00, la Cinematograful „Gaudeamus” şi pelicula va fi difuzată timp de o săptămână.

Documentarul prezintă într-un mod senzaţional ataşamentul faţă de obiecte al oamenilor care le-au produs, obiecte care au devenit parte din istorie şi oameni care au rămas cu un soi de goliciune atunci când „brandurile” au dispărut.

Dacă „vesticii” erau obişnuiţi să aleagă dintre sute de branduri, în România oamenii trăiau o cu totul altă experienţă: o singură marcă pentru fiecare produs. De aici şi importanţa pe care aceste monobranduri au avut-o în vieţile celor care le realizau, dar şi a celor care le foloseau.

„Metrobranding” spune povestea destinului spectaculos al celor şase branduri, altădată vedete ale epocii de aur: salteaua Relaxa, tenişii de Drăgăşani, bicicleta Pegas, motocicleta Mobra, becul de Fieni şi maşina de cusut Ileana. Au apărut aproximativ în acelaşi timp, odată cu industrializarea socialistă şi în timp ce, în jurul fabricilor care le produceau, răsăreau oraşe peste noapte, brandurile respective deveneau obiecte de cult în visele şi în viaţa de zi cu zi ale fiecărui român. Ce s-a ales de destinul lor, de oamenii din jurul lor şi de micile oraşe industriale pe care le susţineau? Există viaţă după moarte pentru mărcile socialiste?

Filmul a fost selecţionat între cele 5 filme ale anului 2010 în DocAlliance (parteneriat ce reuneşte efortul comun al celor mai importante cinci festivaluri europene de film documentar – CPH:DOX Copenhaga, DOK Leipzig, IDFF Jihlava, Planete Doc Review Varşovia şi Visions du Réel Nyon). Documentarul a participat ulterior la numeroase festivaluri de film documentar din Europa şi din lume. Împreună cu filmul Metrobranding, spectatorii vor putea viziona pe 2 decembrie un alt documentar de aceiaşi regizori, filmul Victoria.

La prezentarea filmelor vor lua parte regizorii Ana Vlad şi Adi Voicu, care vor răspunde întrebărilor spectatorilor şi vor povesti mai multe despre brandingul epocii socialiste. Filmul este distribuit la Chişinău de ALTFilm, cu susţinerea Institutului Cultural Român „Mihail Eminescu”.

Dumitru Marian

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *