Monologul elevului neinteresat de școală
Elevii au fost categorici. „Curriculum conține prea puține subiecte pe care copiii le consideră importante pentru dezvoltarea lor multilaterală cum ar fi abilități de comunicare, sănătatea reproductivă, orientarea în carieră, drepturile omului. Mai mult ca atât, programul școlar este supraîncărcat. Din acest motiv, elevii nu au suficient timp liber și nici putere de concentrare pentru a face față volumului exagerat volumului de teme pentru acasă..”, vorbesc tinerii interesați de studii.
La celălalt capăt găsesc elevii mai puțin interesați de școală – cei care sunt mediocri și temele le înțeleg cam greu. După finalizarea claselor gimnaziale nu știu ce să facă și de multe ori sunt împinși la gândul să abandoneze studiile și să meargă la muncă. Ar fi vrut să lucreze și să ia niște bani, să trăiască pe cont propriu, ori să frecventeze orele pe care nu le consideră interesante și după opinia lor, nefolositoare în viața de zi cu zi. La ce le va trebui o integrală nedefinită?!
Prin urmare, după nouă clase, tinerii aleg între o școală profesională, sau să ia lumea în cap și să plece. Dar prima variantă e mai mult de nevoie, decât de voie. Trebuie să o frecventeze încă trei ani și până obține o profesie, până se angajează…
Așa sună un monolog al unui absolvent de treapta gimnazială. Cu siguranță. Pentru că am văzut cum tinerii abandonează școala profesională și merg peste hotare să muncească. Chiar dacă trei luni stau acasă și alte trei muncesc, lor le place așa. Ei vor să fie pe cont propriu, să încerce din viața matură în care te scoli de dimineață, mergi la serviciu, seara te întorci obosit și nu ai puteri de nimic. În schimb la un sfârșit de lună te bucuri că ai luat salariul.
Și azi s-a mai dus un tânăr în Italia, cu ai lui 20 de ani neîmpliniți, cu o școală nefinalizată…
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!