Actualitate

Poduri „inexistente” dintre fraţi. Am avut 27 de poduri peste Prut, astăzi mai funcționează doar câteva

Acum aproape un secol, pe râul care desparte astăzi două state şi un popor au fost 27 de poduri. Mulţi basarabeni nădăjduiesc că podurile de cândva vor reapărea, mai ales că în ultimii ani politicienii de la Bucureşti şi Chişinău le-au alimentat speranţele cu multe promisiuni.

Astăzi, la Prut există nouă poduri, dintre care şase rutiere (Lipcani-Rădăuţi-Prut, Costeşti-Stânca, Sculeni-Sculeni, Leuşeni-Albiţa, Cahul-Oancea, Giurgiuleşti-Galaţi) şi trei feroviare (Ungheni-Iaşi, Stoianovca-Fălciu şi Giurgiuleşti-Galaţi).

Podul peste Prut, proiectat şi construit de Gustave Eiffel

În mai 1945 existau 27 de poduri şi rămăşite de poduri

Potrivit unui document găsit de istoricul Mihai Taşcă, Consiliul Comisarilor Poporului al RSS Moldoveneşti stabilea, la 19 mai 1945, un program de curăţare a albiei râului Prut din preajma următoarelor „poduri exploadate şi distruse“: Lipcani-Rădăuţi; Bădragii-Vechi-Şerpeniţa; Stânca-Branişte; Bederei-Santa Maria – 2 bucăţi; Valea Rusului-Lucăceni; Taxobeni-Caragea; Sculeni-Mitropolie; Ungheni-Valea-Lungă – 3 bucăţi; Buzdugani-Buzdugani – 2 bucăţi; Costuleni-Costuleni – 2 bucăţi; Nemţeni-Cotul Morii; Leuşeni-Râşeşti; Sărata-Răzeşi-Săratu; Leova-Bumbăta – 3 bucăţi; Hănăsenii Noi-Berezeni; Leca-Fălciu; Goteşti-Cârja – 2 bucăţi; Vadul lui Isac-Măstăcani şi Brânza-Frumuşiţa.

Recent la Leova-Bumbăta a fost „construit” primul pod nou peste Prut de la anexarea Basarabiei, este vorba despre un pod flotant pe bază de pontoane.


1 comentariu

  1. La cât de dornici sunt maldavenii de reunire și podurile existente sunt prea multe.
    Lor li trebui oleacî di gulai sovietic, multî dughialî și olecuțî și hrișcî. Șî gata, dacă li mai pui șî niști propagandă moscălească, sunt în al nouălea cer.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.