Actualitate

Recorder dezvăluie cum plătesc partidele din România presa, cu milioane de euro. Cei mai mulți bani merg către Antena 3, România TV, Digi24, Realitatea și B1TV

Jurnaliștii Recorder au publicat miercuri o anchetă care arată modul în care principalele partide politice plătesc milioane de euro, din bani publici, unor site-uri și televiziuni pentru „propagandă”. Cei mai mulți bani merg către televiziunile de știri Antena 3, România TV, Digi24, Realitatea și B1TV.

„Partidele politice au inventat un sistem prin care cumpără presa cu bani de la bugetul de stat, trecuți prin conturile unor intermediari și livrați apoi către trusturile media. Este un pact între jurnaliști și politicieni, în care presa s-a grupat într-o singură tabără și stă cu capul plecat în fața partidelor care s-au grupat și ele într-o singură coaliție. Un monolit de putere pe care nu mai are cine să-l conteste și despre derapajele căruia află tot mai puțină lume, pentru că informația este atent controlată.

Prețul plătit de partide pentru ca presa să tacă și să se uite în altă parte se ridică la zeci de milioane de euro, iar contractele pe baza cărora se livrează aceste sume sunt ținute la secret și protejate cu clauze de confidențialitate”, arată jurnaliștii Recorder, care au pornit investigația de la o scurgere de informații din interiorul România TV.

Potrivit anchetei Recorder, banii primiți de partide de la stat ajung la instituțiile de presă prin intermediul a două agenții media: Vertigo și All Media.

Potrivit Recorder, PSD ar fi plătit doar prin intermediul Vertigo, în ultimii trei ani, următoarele sume către o serie de televiziuni:

3,1 milioane de euro – Antena 3 Group/Antena Group
3 milioane de euro – RTV
850.000 de euro – B1 TV, Ancore Media
470.000 de euro – Outsmart Media
230.000 de euro – RCS-RDS, Digi 24

Printre site-urile de știri care au primit bani prin intermediul Vertigo sunt Gândul (540.000 de euro), Adevărul (540.000 de euro), Evenimentul Zilei și Capital (395.000 de euro), DC News (375.000 de euro), Stiripesurse (350.000 de euro).

Potrivit Libertatea, care citează Recorder, și celălalt partid aflat la guvernare, PNL, a cheltuit, în ultimii ani, peste 25 de milioane de euro pentru presă și propagandă.

Dintre site-urile care au primit bani de la PNL sunt: Newsweek (5.000 de euro/lună), PS News

(5.000 de euro/lună), Pres Ziariștii (3.000 de euro/lună).

Dintre televiziuni, au primit bani de la PNL B1 TV (7.500-8.000 de euro/lună), Realitatea TV (120.000 de euro).

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Timpul.md şi pe TELEGRAM!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *