Actualitate

România va avea prima AUTOSTRADĂ ECOLOGICĂ dotată cu PASAJE speciale pentru animalele sălbatice

Ecologiştii au protestat faţă de continuarea proiectului, în condiţiile în care acesta afecta habitatul animalelor din zona, care nu ar mai fi putut trece dintr-o parte în cealaltă. Aşadar, constructorii au elaborat, alături de specialiştii de mediu, un proiect inedit care îi va ajută pe urşi să traverseze autostrada în siguranţă.

Coordonatorul departamentului Arii Protejate al WWF-România, Cristian Remus Papp, a explicat că pasajele reprezintă, de fapt, un complex de stucturi, format din tuneluri conectate de un viaduct, dar şi din “poduri verzi”. El a lămurit cum vor fi atrase animalele să folosească pasajele şi de ce nu există riscul să ajungă pe autostrada.

"Este vorba de un complex de structuri, adaptate condiţiilor locale, pentru a permite urşilor şi altor animale să traverseze autostrada. De exemplu, vor fi săpate două tuneluri, interconectate de un viaduct (viaducte sunt prevăzute şi în alte zone). Vor fi construite şi poduri verzi, pentru traversarea supraterană".

Întrebat cum vor şti animalele să folosească complexul special amenajat, Remus Papp a spus că "în cazul tunelurilor, vorbim practic de păstrarea intactă a habitatelor de deasupra, ceea ce înseamnă că animalele pot trece peste autostrada nestingherite. În cazul podurilor verzi, se foloseşte un sistem de ghidare (un gard de lemn), care direcţionează animalele către aceste structuri".

Podurile, dar şi viaductele trebuie să fie realizate în aşa fel încât să fie cât mai atractive pentru animale, pentru a nu le încuraja să se îndepărteze de ele. Podurile trebuie să redea fidel o parte a habitatului animalelor şi să fie corespunzător integrate în peisaj. Animalele vor trebui să se obişnuiască întâi cu aceste structuri, iar în momentul în care se vor simţi în siguranţă, le vor folosi.

"În fond nu este ceva nou. Statele civilizate şi cele cu preocupări legate de conservarea naturii au implementat astfel de măsuri cu mult timp în urmă. Există ghiduri de bună practică în acest sens, inclusiv la nivel de UE. Însă cineva trebuie să le aplice, în mod ideal din momentul planificării autostrăzii şi analizării alternativelor/variantelor de traseu", a spus ecologistul..

sursă: ecomagazin.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *