(ȘOC PRINTRE VITEZOMANI) Parlamentul European vrea LIMITAREA electronică a vitezei maxime la 120 km/h
Comisia pentru mediu, sănătate publică și alimentară a aprobat cu 53 de voturi propunerea de reducere a emisiilor de CO2 pentru autovehiculele utilitare până în 2020 la 147g/km, dar şi reducerea vitezei la 120 de km pe oră.
"Salut propunerea de reducere a a emisiilor de CO2 la 147 g până în 2020, aşa cum ne-am înţeles acum trei ani. Obiectivele mai ambiţioase ar trebui respinse. Dacă schimbăm obiectivele prea des, producătorii nu vor mai avea încredere în lege", a spus raportorul european Holger Krahmer, scrie europarl.europa.eu.
Deputații au spus că măsura se aplică pentru producătorii care produc mai mult de 1.000 de vehicule pe an. Producătorii ar trebui să producă, în plus un număr suficient de filtre de aer – sau combustibil mai eficient – pentru a atinge un echilibru de 147 grame pe kilometru până în 2020, altfel vor primi sancțiuni.
Comisia pentru mediu, sănătate publică și alimentară a votat şi un amendament prin care cer producătorilor să echipeze autovehiculele utilitare cu dispozitive de reducere a vitezei până la 120 de km/h, începând cu 1 ianuarie 2014.
Raportorul european, Holger Krahmer s-a opus acestui amendament susţinând că regulile de circulaţie reprezintă o problemă a statelor membre, şi nu a Uniunii Europene.
"Fără îndoială, acest compromis reprezintă totuşi un important pas înainte. Până în 2020, acesta va aduce coborî media emisiilor de CO2 pentru camionete de la nivelul din 2007 de203 de grame de CO2 pe kilometru la 147 grame pe kilometru. Acest lucru va însemna oreducere medie a emisiilor din flota camionetelor de 28% pe o perioadă de 13 ani. Având în vedere cererea tot mai mare de aşteptată de vehicule utilitare uşoare, creşterea eficienţeiva reprezenta o contribuţie importantă la reducerea emisiilor provenite din transporturi", susţinea Connie Hedegaard, membră a Comisiei, în 2011.
Aceasta susţinea că decizia va aduce economii nete pe viaţă pentru consumatori, în special pentru întreprinderile mici şi mijlocii, în valoare de peste 2 200 de euro per vehicul. Mai mult, obiectivele vor stimula inovaţia în industrie şi vor permite producătorilor să profite de tranziţia către o economie cu emisii scăzute de carbon şi, prin urmare, vor sporicompetitivitatea acestora pe termen lung.
"Să nu uităm că acest regulament ar trebui să le ofere producătorilor avantajul primului venit pe pieţele mondiale, unde standarde similarede CO2 ar putea fi introduse şi se prevede o creştere a cererii de vehicule eficiente.
În plus, acest regulament va elimina o discrepanţă majoră de reglementare între autoturisme şi camionete şi, prin urmare, minimizează potenţialele efecte perverse asupra regulamentuluiprivind emisiile de CO2 pentru autoturisme. Autoturismele mari nu vor putea să scape de standardele pentru emisiile de CO2 prin simpla schimbare a categoriei de la autoturism la "camionete", atunci când sunt omologate", a mai spus Hedegaard, scrie europarl.europa.eu.
Sunteți de acord cu aceste propuneri? Ce alte măsuri credeți că ar trebui luate pentru a reduce gradul de poluare generat de mașini?
Sursa: realitatea.net
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!