Actualitate

Tragedia șoferului de troleibuz decedat la volan, scoate la suprafață neregulile de la RTEC

„Ar fi decedat din cauza surmenajului…”

Pe 20 ianuarie, în jurul orei 19:30, pe bd. Dacia, șoferului unui troleibuz de pe ruta 30 care face conexiunea cu Aeroportul Internațional Chișinău, i sa făcut rău și a pierdut cunoștința. Apelul de Urgență 112 l-a făcut taxatoarea, însă din nefericire, ajunși la fața locului, medicii au depus tot efortul pentru a-i salva viața, dar ulterior au constatat decesul bărbatului în vârstă de 51 de ani.

Colegii șoferului decedat susțin că motivul decesului ar fi regimul supra-încărcat la care sunt constrânși de către administrația RTEC să lucreze. Potrivit acestora, deficitul de șoferi de troleibuze pe care îl are RTEC, face ca administrația să constrângă angajații să iasă la lucru peste program. Unii din ei ajungând să lucreze aproape dublul de ore decât cele prevăzute de lege, ajungând și la aproape 300 de ore de condus timp de o lună.

Drept metodă de constrângere ar fi sperietori de genul că șoferii care refuză să se conformeze vor fi transferați să conducă unități de transport de modele vechi, care sunt o adevărată bătaie de cap pentru șoferi. Mai mult decât atât, șoferii susțin că astfel RTEC mai face și economie din contul celor care lucrează peste program, orele peste program fiind plătite doar cu 50% din costul per oră plătit pentru orele conform programului normal.

Astfel se trezesc suspiciuni că RTEC nici nu ar avea interesul de a angaja alți șoferi făcând abuz de cei existenți.

Ce se întâmplă cu ancheta cu privire la șoferul decedat:

Șoferii troleibuzelor din capitală speră să se facă dreptate în cazul colegului lor decedat la volan în timpul lucrului, însă le este frică că RTEC ar putea influența ancheta și cazul s-ar putea mușamaliza.

Purtătoarea de cuvânt a Poliției Capitalei, Natalia Stati a comunicat că la momentul redactării acestui articol în cadrul anchetei care a fost inițiată pe caz, se așteaptă expertiza medico-legală pentru a se stabili cauza care a provocat decesul șoferului de 51 de ani.

RTEC a neagat din start că șoferul decedat ar fi putut ajunge la surmenaj:

Potrivit RTEC, joi, 20 ianurie, bărbatul și-a început activitatea în schimbul 2 de la orele 14:00, iar miercuri, pe data 19 ianuarie, acesta a avut zi liberă. Totodată Regia mai menționează că victima nu avea probleme de sănătate.

Pe de altă parte, rudele persoanei decedate au declarate că acesta ar fi avut ultima zi liberă la data de 14 ianuarie și că pe data de 19 ar fi activat din rezervă pe ruta 13 din capitală, iar cele comunicate de RTEC presei ar fi un fals.

Sursa: paranteze.md

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *