CSI / Rusia

Tratatul privind anexarea Republicii Crimeea și a orașului Sevastopol la Federația Rusă

Federația Rusă și Republica Crimeea, bazându-se pe istoria comună dintre popoarele acestora și luând în considerare actualele legături dintre ele, recunoscând și reafirmând principiul egalității în drepturi și autodeterminare a popoarelor garantate de Organizația Națiunilor Unite, conform căreia toate popoarele au dreptul inalienabil de a-și stabili statutul politic în mod liber și fără ingerința cuiva și de a continua dezvoltarea lor economică, socială și culturală. De altfel, fiecare stat are datoria să respecte această decizie, fiind determinate să asigure respectul și demnitatea, drepturile și libertățile omului, inclusiv dreptul la viață, libertatea de gândire, conștiință, religie și credință a tuturor persoanelor de pe teritoriul lor, fără nici o distincție, în conformitate cu principiile și normele unanim recunoscute de dreptul internațional.

De altfel, părțile implicate sunt interesate să creeze o relație strânsă între alte principii fundamentale ale dreptului internațional asigurate de Organizația Națiunilor Unite și Actul final de la Helsinki al Conferinței pentru Securitate și Cooperare în Europa, cu principiul de respectare a drepturilor și libertăților omului.

Astfel, se exprimă voința comună a popoarelor din Federația rusă și Republica Crimeea, care sunt strâns legate de destinul istoric comun, de a trăi împreună, ca parte a unui stat federal democratic de drept și de a încerca asigurarea bunăstării și prosperității popoarelor lor.

Bazându-ne pe dorința popoarelor din Crimeea exprimată la referendumul care a avut loc în Republica Autonomă Crimeea și Sevastopol, la 16 martie 2014, în care s-a decis reunirea cu Rusia, ținând cont de propunerea Republicii Crimeea și a orașului cu statut special, Sevastopol, cu privire la integrarea Republicii Crimeea și orașului Sevastopol în componența Federației Ruse, a fost încheiat următorul Tratat:

Articolul 1

1. Republica Crimeea se consideră parte a Federației Ruse din data semnării Tratatului.
2. Integrarea Republicii Crimeea în componența Rusiei se realizează în conformitate cu Constituția Federației Ruse, cu Tratatul vizat, cu Dreptul Constituțional Federal „cu referire la procedura adoptată în Federația Rusă și în educația noilor subiecți ai Federației Ruse” și cu Dreptul Constituțional Federal cu referire la integrarea Republicii Crimeea în componența Federației Ruse.

Articolul 2
Începând cu ziua integrării Republicii Crimeea în componența Federației Ruse, în Rusia vor fi creați noi subiecți – Republica Crimeea și orașul federal Sevastopol.

Articolul 3

1. Federația Rusă garantează tuturor popoarelor care locuiesc pe teritoriului Republicii Crimeea și orașului federal Sevastopol dreptul la păstrarea propriei limbi naționale și la crearea condițiilor pentru studierea și dezvoltarea acesteia.
2. Limbile de stat a republicii Crimeea sunt rusa, ucraineana și turca crimeeană.

Articolul 4
1. Frontierele Republicii Crimeea și orașului Sevastopol sunt definite de cele ale Republicii Crimeea și orașului federal Sevastopol existente la data integrării Republicii Crimeea în componența Federației Ruse și creării în Federația Rusă a noi subiecte.
2. Frontiera Republicii Crimeea pe uscat, cu Ucraina, este frontiera de stat a Federației Ruse.
3. Delimitare maritimă a Mării Negre și Azov se bazează pe tratatele internaționale ale Federației Ruse, normele și principiile dreptului internațional.

Articolul 5

Începând cu ziua integrării Republicii Crimeea în componența Federației Ruse, cetățenii ucraineni și apatrizilor care locuiesc în Republica Crimeea sau pe teritoriul orașului federal de Sevastopol, sunt recunoscuți drept cetățeni ai Federației Ruse, cu excepția acelor persoane fizice care, în termen de o lună, vor dori să-și păstreze cetățenia existentă.

Articolul 6
Perioada începând cu ziua integrării Republicii Crimeea în componența Federației Ruse și crearea a noi subiecte și până la 1 ianuarie 2015, va fi considerată perioada de tranziție în care vor fi rezolvate problemele de integrare a noilor subiecți ai Federației Ruse în domeniul economic, financiar, de credit și sistemul juridic al Federației Ruse, în sistemul autorităților ruse, precum și problemele legate de datoria militară și serviciul militar pe teritoriul Republicii Crimeea și Sevastopol.

Articolul 7
Cetățenii Federației Ruse, chemați să îndeplinească serviciul militar în Republica Crimeea și Sevastopol, îl vor îndeplini pe teritoriul Republicii Crimeea și Sevastopol până în 2016 inclusiv.

Articolul 8
Alegerile autorităților de stat ale Republicii Crimeea, precum și a orașului Sevastopol vor avea loc în a doua duminică din luna septembrie a anului 2015. Până atunci împuternicirile lor vor fi îndeplinite de Consiliului de Stat al Republicii Crimeea, Parlamentul Republicii Crimeea și Consiliul de Miniștri al Republicii Crimeea, precum și de Adunarea Legislativă a orașului Sevastopol.

Articolul 9

1. Actele normative, legislative și de altă natură ale Republici Autonome Crimeea și ale orașului federal Sevastopol, sunt active pe teritoriul acestora, doar în cazul în care acestea nu contravin legislației Federației Ruse.
2. Actele normative ale Republicii Autonome Crimeea și orașului Sevastopol, sunt active doar pe teritoriul acestora până la sfârșitul perioadei de tranziție sau până la adoptarea actelor normative relevante Federației Ruse și (sau) Republicii Crimeea și (sau) orașului federal Sevastopol.
3. Actele normative ale Republicii Autonome Crimeea și ale orașului Sevastopol, care vin în contradicției cu Constituția Federației Ruse nu se aplică.

Articolul 10

Acest Tratat se aplică cu titlu provizoriu de la data semnării și intră în vigoare la data de ratificare.

Sursa: kremlin.ru
 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *