Media

Franţa interzice „Facebook” şi „Twitter”

Decizia respectivă interzice instituţiile franceze de ştiri să îndemne publicul lor „urmăriţi-ne pe Twitter" sau "vizitaţi pagina noastră de Facebook" sau alte promoţii de acest gen, cu excepţia cazului în care termenii fac parte dintr-o ştire relevantă.
Interdicţia provine, de fapt, dintr-un decret emis de guvernul francez la 27 martie 1992, care interzice promovarea întreprinderilor comerciale în cadrul programelor de ştiri.
Precum era de aşteptat, legea a stârnit reacţii negative, atât din partea publicului, cât şi din partea posturilor de radio şi TV, care consideră că reţelele sociale au devenit atât de implicate în procesul de transmitere a informaţiilor, încât calitatea ştirilor ar putea fi afectată în urma acestei măsuri.
Blogger-ul Matei Fraser subliniază că acest tip de regulament este absurd, mai ales atunci când Facebook şi Twitter au devenit atât de larg răspândite în viaţa de zi cu zi.
"Imaginaţi-vă dacă în Statele Unite ale Americii, autoritatea federală de reglementare ar fi spus reţelelor, precum ar fi CNN, că acestea nu au voie să împărtăşească feed – urile Twitter lor pe ecran. Într-o asemenea situaţie, reţelele de televiziune ar protesta hotărât şi ar crea, în general, mare tam-tam în mass-media", scrie Fraser pe blogul său, citat de Yahoo News.
Însă, potrivit Consiliului Superior al Audiovizualului din Franţa (CSA), guvernul încearcă, pur şi simplu, să respecte legile sale într-un mod echitabil.
"De ce să se dea preferinţă reţelei Facebook, care are o valoare de miliarde de dolari, atunci când există multe alte reţele sociale, care se luptă pentru recunoaştere?", a întrebat purtătorul de cuvânt al CSA, Christine Kelly.

Timpul.md

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *