AAC a recepționat peste 400 de plângeri de la pasagerii afectați de anulările de zboruri ale companiei aeriene Air Moldova
Autoritatea Aeronautică Civilă (AAC) a recepționat peste 400 de plângeri de la începutul anului până în prezent din partea pasagerilor ale căror zboruri au fost anulate. În majoritatea cazurilor este vizată compania aeriană Air Moldova. Potrivit reprezentanților Autorității Aeronautice Civile, peste 70% din petiții au fost soluționate pozitiv în favoarea călătorilor.
Astfel, în perioada 1 ianuarie-23 august, Autoritatea Aeronautică Civilă a înregistrat 409 petiții, iar de la începutul verii până în prezent au fost recepționate 216, a precizat pentru Radio Moldova purtătorul de cuvânt al instituției Irina Bodolica. Potrivit acesteia, majoritatea plângerilor vizează compania aeriană Air Moldova, transmite Radiomoldova.
„Autoritatea Aeronautică civilă a recepționat 409 petiții de la începutul anului dintre care 283 au fost pentru Air Moldova. Nu avem date statistice despre numărul exact al cetățenilor, petițiile cuprind uneori și grupuri de 10 oameni. Din numărul total de petiții – 409 petiții, 290 de petiții au fost soluționate, alte 119 petiții sunt în proces de examinare. Peste 70% din petiții au fost soluționate pozitiv în favoarea pasagerilor”.
Irina Bodolica a mai subliniat că în cazul a 87 de petiții, ce vizează 155 de pasageri ai companiei aeriene Air Moldova, care au fost afectați de anulări sau întârzieri Autoritatea, a obligat transportatorul să achite compensații cuprinse între 250-400 de euro. Suma totală se ridică la peste un milion de euro.
Și angajații Inspectoratului de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor, au primit peste 40 de plângeri din partea oamenilor care au fost afectați de anulările de zboruri din partea companiei Air Moldova.
„La Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor, au parvenit peste 250 de apeluri, unde consumatorii au fost informați cum trebuie să procedeze și unde să se adreseze în cazul în care zborul a fost anulat, zborul a întârziat sau pachetul turistic a fost prestat necorespunzător. Din totalul de 40 de plângeri, în perioada de vară sunt înregistrate 20 de plângeri”.
Vă amintim că Autoritatea Aeronautică Civilă (AAC), joi, 24 august, a suspendat Certificatul de Operator Aerian (AOC) al Air Moldova, din cauza lipsei a cel puțin o aeronavă ce ar deține un certificat de navigabilitate valabil.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!