De ce boicotul produselor rusești ne face să fim auziți
Totul s-a schimbat, însă, odată ce TIMPUL a lansat Campania „Boicot produselor din Federația Rusă”. Nu doar eu, dar și apropiații mei au devenit mai responsabili, atunci când facem cumpărături și nu ne zgârcim la 1-2 secunde pentru a verifica codul de bare. Totodată am descoperit produse românești și ucrainești mai bune, ba chiar mai ieftine. Pentru mine, această campanie s-a transformat, din una de solidarizare cu producătorii autohtoni, români și ucraineni, într-o campanie de responsabilitate civică.
Dacă până acum știam că obligația mea de cetățean responsabil era să plătesc serviciile comunale și impozitele la timp, să nu arunc gunoaie pe jos, să ofer locul oamenilor în etate, să zâmbesc și să fiu amabilă etc., acum știu că, plus la toate astea, trebuie să nu cumpăr produse rusești. Doar așa voi fi un cetățean care-și iubește și respectă țara. Argumentele sunt de prisos.
„Discursul” meu poate fi interpretat ca exces de zel, însă ceea ce m-a convins că nu este totul pierdut a fost o scurtă discuție cu o cunoștință, Veronica. Îmi povestea cum, odată intrați în magazin, ea și tatăl său, au început să adune produsele necesare în coș. În acest timp, părintele și-a scos ochelarii și a început să verifice codul de bare. Ajungând la concluzia că nu găsește produsul dorit, pentru că era doar producție rusească și nu a avut altă alternativă, a renunțat de tot la acesta. Și cu afirmația „oricum nu e bun pentru sănătate”, a mers mai departe.
Această campanie nu m-a făcut doar pe mine să mă simt mai puternică, dar și pe toți cei care urmăresc oripilați știrile și se enervează că nu pot schimba situația cu nimic. Aceasta este șansa noastră, să mișcăm din loc ceva, să ne facem auziți!