Criza

Email-urile interne ale Facebook arată că platforma de socializare încasează mai mulți bani decât ar trebui, umflând numărul utilizatorilor care “văd” reclamele postate

Aceste date sunt deocamdată circumstanțiale, doar Facebook având posibilitatea de a ști exact câți dintre utilizatori “văd” cu adevărat o reclamă, deși beneficiarul plătitor vede și el un “impact” estimat al reclamei.

Cea mai mare rețea de socializare din lume se luptă, încă din 2018, într-o acțiune colectivă în instanța americană, fiind acuzată că directorii săi știau “potențiala arie de acoperire”, utilizată pentru a informa agențiile de publicitate cu privire la dimensiunea audienței.

Procesul a fost intentat de către un mic patron, care susține că Facebook a inclus cu bună știință conturi false și duplicate, înșelând agenții de publicitate, arătând că acoperirea companiei în unele state americane este mai mare decât toată populația existentă. Documentele din proces arată că, la începutul anului 2018, mijloacele de cercetare internă ale Facebook au constatat că eliminarea conturilor duplicat ar duce la o scădere de 10% a cifrei. În martie 2019, Facebook a modificat acest indicator, cu impactul potențial al persoanelor cărora li se afișează o reclamă în 30 de zile.

Chiar dacă agențiile de publicitate nu plătesc compania în funcție de acoperirea potențială ci la numărul de afișări și click-urile reale ale linkurilor promovate, acestea folosesc valorile acoperirii potențiale (impactul anunțului) în deciziile de alocare a bugetelor.

Nu este primul proces în care Facebook este implicat din cauza raportărilor sale, în urmă cu câțiva ani compania fiind acuzată că afișa valori exagerate ale numărului de vizionări pentru videoclipuri.

Sursa: Financial Times.

 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *