Internațional

Este din ce în ce mai periculos să zbori cu avionul?

Accidentul din Alpii francezi este o tragedie, aduce durere profundă familiilor, prietenilor și colegilor victimelor. Dar este, de asemenea, un caz extrem de rar, aproape de neimaginat, ca un avion de pasageri, de dimensiuni mari și european, pe cel mai sigur cer din lume, se prăbușește.

Întrebarea la care anchetatorii de la Airbus din Toulouse și Germanwings, compania mamă a Lufthansa, trebuie urgent să răspundă este: cum este posibil ca o astfel de tragedie să aibă loc în secolul XXI? Între timp, pasagerii din întreaga lume au propriile întrebări.

Sunt companiile aeriene low-cost mai puțin sigure decât transportatorii "full-service"?

Nu. Companiile aeriene europene, atât cele tradiționale, cum ar fi Lufthansa, Air France sau British Airways, dar și cele cum ar fi Jet or Ryanair , nu ar trebui să aibă careva probleme la capitolul siguranță. Standardele riguroase de siguranță sunt impuse în mod egal la toate companiile aeriene. Germanwings are exact aceleași standarde înalte ca și compania sa mamă, Lufthansa, a cărei înregistrare de siguranță este formidabilă. Lufthansa este cea mai mare companie aeriană din Europa.Ultimul incident înregistrat a fost pe pista de la aeroportul din Varșovia în 1993, în care a murit un membru al echipajului și un pasager. Printre celelalte companii aeriene foarte mari europene, numai British Airways, Jet și Ryanair au înregistrări de siguranță mai bune decât transportatorul german. Ultimele două nu au suferit un accident fatal, în timp ce ultimul accident în care a fost implicat un avion British Airways a fost la aeroportul din Manchester, în 1986.



Aeronava este una veche. Este relevant să mai zboare?

Nu. Un avion de 24 de ani, nu ar trebui să fie comparat cu un automobil de 24 de ani. Fiecare avion de pasageri trece prin controale riguroase, regulate. Totul este menținut în condiții bune. Companiile aeriene low-cost tind de a avea flote mai noi decât "transportatorii mari", dar un avion vechi bine întreținut este la fel de sigur ca unul nou.

Acesta este al doilea accident Airbus A320 în trei luni. Este aeronava cumva "blestemată"?

Cu siguranta nu. Având în vedere că A320 a intrat de serviciu în 1988, acest avion a zburat 80 de milioane ori, care transportă un miliard de pasageri. Nava a suferit 11 de accidente mortale. Șase s-au întâmplat în ultimii nouă ani, o rată de una la un an și jumătate.
Este probabil ca ultimele două accidente A320 să aibă o cauză similară?

Puțin probabil. Circumstanțele prăbușirii avionului ușor AirAsia ce zbura între Surabaya și Singapore, în decembrie nu au fost încă pe deplin înțelese. Dar scenariul actual cel mai plauzibil implica o reacție inadecvată a piloților pentru a contesta vremea, o furtună tropicală feroce. Accidentul de astăzi a avut loc într-o zi cu vreme calma.



Este Airbus mai periculos decât Boeing?

Nu. Din fericire, accidentele în care sunt implicate avioane cu pasageri sunt atât de rare încât o analiză statistică semnificativă este dificil de făcut. Dar potrivit calculelor expertului în siguranța aviației, Dr. Todd Curtis, cei doi producatori de avioane mari au rate de accidente în linii mari similare: Airbus A320 și Boeing 737.



Este călătoria cu avionul tot mai periculoasă?

Nu. De fapt, toate realizările vieții secolului XXI, poate cea mai mare este înregistrarea extraordinară a siguranței aviației. În acest an vor fi efectuate 3,5 miliarde de călătorii. În cazul în care rata de deces din anii anteriori continuă în 2015, aproximativ 1.000 de oameni vor muri – cei mai mulți dintre ei, din păcate, aleg companiile aeriene în curs de dezvoltare în care standardele de siguranță sunt mai puțin riguroase. Riscul de vătămare în transportul aerian rămâne extrem de scăzut.

sursa: independent.co.uk

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *