Afaceri

Estradi, un brand al accesoriilor (MADE IN MOLDOVA)

O parte din acestea lansează produse autohtone în domeniul industriei ușoare, care surprind consumatorii prin calitate și inovație. Datorită acestor proiecte, tinerii au posibilitatea să își dezvolte abilitățile de antreprenor, să își lanseze o afacere, iar clienții pot alege o varietate mai mare. Un exemplu demn, este brandul Estradi, o afacere, odată doar schițată pe foaie, întemeiată de către două tinere din capitală.
 
Brandul Estradi a fost lansat în decembrie 2013, când două tinere au hotărât să se lanseze în domeniul afacerii. Ideea a venit din dorința de a crea un produs nou și deosebit pentru piața noastră care, la acea etapă, părea destul de sumbră. În căutarea unui produs deosebit și nou, Tatiana Cotruță și Diana Bargan Ignat se aflau în pragul sezonului rece. Atunci au hotărât că vor lansa o serie de accesorii din lână pentru tineri. În același timp, femeile și-au dorit să dezvolte principiul businessului de comunitate, în care tinerii interacționează cu persoanele în etate. „Noi am încercat să creăm o legătură între bătrânele, mămicile care stau acasă și tinerii care-și doresc să aibă accesorii neobișnuite. Astfel, am creat o punte, un produs între aceste două generații ale societății”, a spus una dintre fondatoare.

Primul lot de produse au fost cele împletite. Printre acestea au fost ciupici, ciorapi, snood (fulare), căciuli și accesorii pentru cană (huse, covorașe). La lansarea brandului a fost lichidat tot stocul de produse pregătite. „A fost un început promițător, bine primit pe piață de consumatori. Acest fapt ne-a dat un impuls să mergem mai departe, să dezvoltăm brandul și să creăm lucruri interesante în continuare”, susține Diana Bargan Ignat.


Tatiana Cotruță și Diana Bargan Ignat

Pentru anul 2015, brandul a pregătit produse noi care cu siguranță vor fi apreciate de clienți. Una dintre acestea este geanta din stofa covorului moldovenesc. „De mult avem ideea să facem un produs din acest tip de stofă. A fost foarte complicat să găsim materia primă pe piața noastră care, în prezent, este foarte scumpă, fiindcă este țesută manual”, a menționat Diana. Printre produsele din ultima colecție se numără și portofelele cu imprimeuri florale, husele de laptop din pânză de sac, care sunt foarte întrebate datorită stofei care este folosită.
Materia primă cu care lucrează brandul este sută la sută naturală, începând de la stofe, lână și piele. Deși acum lucrează cu lâna naturală australiană, brandul încearcă să caute lână și pe piața locală. Din păcate, însă, în țara noastră se cresc doar oi de rasă Karakul care oferă lână aspră, și nu este potrivită pentru prelucrarea produselor. „În prezent, lâna produsă local este mai mult pentru covoare. Mai este un pic de lucru la industrie ca să putem folosi lâna autohtonă. Aceasta ține de metodele de prelucrare a lânii, pentru ca ea să fie mai fină. Sperăm, pe parcurs, să apară în această industrie producători și să folosim materie primă locală pentru produsele noastre”, a spus Tatiana Cotruță.

În pregătirea noilor colecții, antreprenoarele țin cont de tendințe, adună idei și se gândesc cum să le încadreze în conceptul Estradi. Un factor important este materia primă și costul acesteia. Împreună fac selecția produselor, după care execută schițele produselor cu meșterii. „Avem colaboratori care sunt mame cu copii mici și au nevoie să fie acasă, lângă ei. Sunt doamne cu nevoi speciale care nu se deplasează ușor. Noi mergem la ele, le ducem materia primă și discutăm despre produse. Astfel, oferim posibilitatea de a munci la domiciliu pentru cei care vor să lucreze”, a afirmat Diana Bargan Ignat.

Brandul Estradi și-a propus pentru sezonul cald să lanseze shopping bag-uri (traiste/torbițe) pentru cumpărături, care vor fi produse din in cu câteva elemente tradiționale. „Trebuie să cunoaștem mai întâi ce semnifică motivele naționale. Ele reprezintă ceva foarte profund. Nu le putem folosi superficial ca să avem doar un produs cu motive tradiționale”, a menționat Tatiana Cotruță.

Produsele Estradi au ajuns să fie purtate și peste hotarele țării. Clienți din Franța, Norvegia, Azerbaidjan, SUA, România, Italia, Letonia cunosc produsul fabricat în Moldova și continuă să facă comenzi din afara țării.

Deși, ambele au studii în domeniul economiei, antreprenoarele își aprofundează cunoștințeleprin intermediul cursurilor online. „Cu siguranță ne aprofundăm cunoștințele în domeniu. Tania a făcut un curs „pe fire”. Eu am făcut unul pe partea de proiectare, stofe și câte puțin din domeniul design-ului”, detaliază Diana.

Femeile au povestit că primele produse confecționate acum doi ani au fost din banii proprii. Totuși, au avut posibilitatea de a aplica la un grant oferit de o organizație, ceea ce le-a dat șansa să își lărgească prima colecție de produse. „Ei ne-au susținut pentru lansarea proiectului și datorită acestui ajutor am putut face primul lot care a fost prezent la lansare”, a declarat Tatiana Cotruță. Grantul a fost rezultatul participării la un proiect de mentorat pentru femei. Pentru viitor, brandul și-a propus să fie mai aproape de consumator și curând vor deschide un magazin în capitală.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *