Actualitate

Fostul proprietar al rețelei de magazine Darwin a ajuns în faliment

„În conformitate cu art. 137 alin.(2) din Legea insolvabilității nr. 149 din 29.06.2012, dacă, după intentarea procesului de insolvabilitate, se constată că masa debitoare nu este suficientă pentru a acoperi cheltuielile procesului, instanţa de insolvabilitate trebuie să iniţieze de îndată procedură simplificată a falimentului. Înainte de adoptarea hotărârii de iniţiere a procedurii simplificate a falimentului, instanţa de insolvabilitate va audia adunarea creditorilor şi administratorul insolvabilităţii”, se menţionează în verdictul instanţei.

Totodată se constată că pe 18 ianuarie 2022, a avut loc adunarea creditorilor la care administratorul insolvabilității a prezentat raportul asupra stării economice și a cauzelor care au condus la insolvabilitate debitorului. Potrivit instanţei în raportul prezentat, „administratorul insolvabilității a indicat că, debitorul nu are în proprietate niciun bun, iar masa debitoare nu există”.

„Astfel, raportând prevederile legale la caz, instanţa de insolvabilitate consideră necesar de a admite cererea și a dispune trecerea la procedura de faliment simplificat, fiind îndeplinite cerințele legale în acest sens, cu desemnare în funcția de lichidator a administratorului autorizat Timotin Veaceslav”, potrivit hotărârii luate de instanţă.

Amintim că SRL Glamis a deţinut până în anul 2021 reţeaua de magazine Darwin, specializată în comerțul cu amănuntul al calculatoarelor, unităților periferice și software-lui în magazine specializate. În 2020 compania a avut o cifră e afaceri de circa 1,11 miliarde lei, aproape dublu faţă de anul 2019. În acelaşi timp compania a raportat pierderi uriaşe de circa 115,5 milioane lei, de circa 60 de ori mai mult ca în 2019, notează Mold-street.

Compania s-a remarcat în noiembrie 2020 cu o campanie de publicitate agresivă şi apreciată drept sexistă. Astfel zilele de Black Friday, au fost numite „zilele alea” și avea ca imagine reprezentativă o siluetă roz cu un mouse în locul zonei intime. Pe lângă panoul publicitar, atunci au mai apărut și spoturi video pe canalul de Youtube al companiei, unde se punea accent pe același lucru: „Zilele alea la Darwin, Black Friday 20-22 noiembrie.”

Ca urmare a unor critici dure în presă şi pe reţele sociale, dar şi a sesizării la Consiliul pentru prevenirea și eliminarea discriminării și asigurarea egalității în Republica Moldova, reţeaua deţinută atunci de Glamis SRL a retras publicitatea şi şi-a cerut scuze publice.

Puteţi urmări ştirile Timpul.md şi pe Facebook!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.