Haos în vămile din Moldova, conduse de foști membri PAS. Cozi kilometrice la frontieră: 170 de camioane așteaptă la Leușeni

Poliția de Frontieră a Republicii Moldova, condusă de fostul membru al PAS Vasiloi, informează că la această oră se înregistrează flux majorat de treceri la punctele de trecere a frontierei de stat. La punctul de trecere Leușeni-Albița și Giurgiulești-Galați sunt în așteptare 170 de camioane, coada fiind de mai mulți kilometri.
La punctul de trecere al frontierei Sculeni, rândul de camioane se estimează la 140, iar la Costești-Stânca circa 32 de camioane. Între timp, la vama Cahul-Oancea nu este niciun camion care așteaptă în rând.
„În adiacentul a trei zone de traversare a frontierei: Leușeni, Sculeni, Giurgiulești, avem construite platforme de odihnă și recreere destinate conducătorilor autocamioanelor care se află în coloane de așteptare. Astfel, în perioada 16 iunie-29 august 2022, au beneficiat de platformele de odihnă și recreere 3.009 conducători auto„, precizează Poliția de Frontieră.
În acest context, Ministerul Afacerilor Interne îndeamnă conducătorii de tiruri și agenții economici gestionari ai domeniului, să urmărească notificările oficiale ale autorităților pe canalele de telegram.
TIMPUL amintește că atât Poliția de Frontieră cât și Serviciul Vamal al R. Moldova sunt conduse de 2 foști membri ai PAS – Vasiloi și Talmazan.
Amintim că Ciucă și Gavrilița s-au întâlnit pe 10 iulie a.c. și au discutat despre haosul de la vămile moldo-române, cei doi șefi de guverne au promis atunci că această problemă va fi rezolvată. La aproape 2 luni de la promisiunile celor doi politicieni, situația în vamă rămâne practic neschimbată – TIR-urile formează cozi de kilometri, iar șoferii simpli sunt nevoiți să stea cu orele pentru a trece blestematul hotar.

În urmă cu aproximativ o lună, cei doi foști membri ai PAS, au mers într-o „vizită de lucru” în Statele Unite ale Americii.
Vai ce sa spun. Peste tot sunt cozi. Si la Bors, si la Giurgiu….
Dar nu miorlaie nimeni.
Acest comentariu ar trebui sa fie un argument in favoarea… cozilor?
Nicidecum. Dar trebuie sa te uiti si la infrastructura, ce sosele ai, ce poduri ai…
Romania are niste obligatii, nu poate liberaliza transportul de marfuri cu Moldova. Si asa contrabanda e in floare.
Toni, spre deosebire de teoreticieni ca tine, noi trecem hotarul blestemat saptamanal. Controlul DE FACTO al personalului vamal nu dureaza mai mult de cateva secunde, fiind in majoritatea cazurilor extrem de superficial. Cred ca am trecut de 50 de ori hotarul fara ca cineva sa verifice ce transport in valiza, problema e simpla – lipsa personalului si lipsa totala de interes a elitelor din Chisinau, dar mai ales Bucuresti sa rezolve o probleme elementara.
Cat timp politicienii au pasapoarte diplomatice, problemele „plebeilor” nu vor fi rezolvate
Sa vezi cand RO intra in schengen ,coaadaaa