Economie

La cumpărături… în faţa calculatorului

Acum putem face orice tranzacţie, putem vinde, cumpăra şi găsi orice informaţie de acasă. A devenit mult mai comod, mai simplu şi mai ieftin să cumperi de pe internet.

Pentru a satisface cererea consumatorului, cei mai întreprinzători antreprenori au deschis magazine online. Printr-un simplu click poţi cumpăra aproape orice, începând cu produse alimentare şi electrocasnice şi până la îmbrăcăminte, flori, cadouri sau produse hand-made (confecţionate manual).

„Oamenii încep să se obişnuiască cu astfel de magazine, chiar dacă mulţi rămân sceptici faţă de această metodă de a face cumpărături. Contingentul cumpărătorilor diferă de la un produs la altul. Există şi pensionari care comandă produse alimentare pe internet. Magazinele oferă cumpărătorilor posibilitatea de a achita atât prin serviciul webmoney, cât şi la livrare. Clienţii continuând să prefere achitarea directă în detrimentul celei virtuale”, este de părere un consultant de la Marketonline.md.

Comerţul online are un şir de beneficii. Cheltuielile pentru deschiderea şi întreţinerea unei astfel de afaceri sunt mult mai mici decât pentru o afacere reală. Nu este nevoie de sediu sau oficiu, numărul de angajaţi necesari de asemenea fiind unul redus. Însă trebuie să ai grijă de designul site-ului, aici nu există consultanţi care ar îndruma cumpărătorul. De asemenea, foarte importante sunt recenziile clienţilor, acestea creează cumpărătorului o imagine despre calitatea produsului şi a deservirii. Oferind în acelaşi timp informaţii despre ce ar putea îmbunătăţi, schimba sau elimina vânzătorul.
Un studiu realizat de Iniţiative pe baza discuţiilor cu consumatori din mai multe state din Europa, SUA, Asia şi Australia arată că 48% din consumatorii cu vârste cuprinse între 18 şi 34 ani şi 37% din consumatorii cu vârste cuprinse între 35 şi 54 de ani refuză să cumpere un produs sau un serviciu fără o documentare prealabilă online.

Printre ultimele apariţii pe piaţa din R. Moldova sunt site-urile cu oferte de reduceri, de tipul Zumzi.md şi Cupon.md, aici utilizatorii au posibilitatea de a procura bunuri şi servicii cu reduceri între 40% şi 90%. Astfel, consumatorii economisesc nişte bani, iar cei ce oferă servicii profită de un număr mai mare de clienţi. Pentru unele oferte numărul comenzilor depăşeşte o mie de solicitanţi.

Alexei Plângău, stagiar la TIMPUL

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *