EconomieExterne

O companie importantă din China încearcă de 3 ani să construiască o șosea de 5 km în România, dar nu a reușit să depășească 50% din proiect

În România, mitul chinezilor care construiesc într-o zi cât alţii în zece este spulberat de lucrările la Centura Zalăului, făcute de o companie din China, care înaintează cu viteza melcului. Deși ar fi trebuit să fie finalizat anul acesta, nici măcar jumătate din cei 5 kilometri de drum nu sunt gata, iar traficul în oraș a devenit un adevărat calvar.

Socoteala din China nu se potriveşte cu realitatea românească. Un tronson din centura Zalăului, construit de una dintre firmele chineze de top, înaintează cu greu. Ar fi trebuit să fie gata luna viitoare. Doar că, în cei trei ani de lucrări, toate s-au pus de-a curmezişul.

Ionel Ciunt, primarul Zalăului“Există două zone pe acest tronson unde au fost alunecări de teren şi a doua chestiune: forţa de muncă. Ei au mizat că vor aduce muncitori din ţara de origine, din China. Am înţeles că lucrurile decurg foarte greu. Abia au reuşit să aducă 25-30 de muncitori în acest proiect.”

“Stadiul lucrărilor este de 50%, iar stadiul decontărilor de 25%. Mai avem de lucrat la terasamente și structuri. Au fost cerute și aprobate 3 luni de prelungire termen de execuție. În aceste 3 luni nu vom termina și vom solicita noi termene din cauza alunecărilor de teren”, a transmis compania chineză la cererea Observator. În cel mai fericit caz, şoseaua ocolitoare ar putea fi gata la anul.

Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: “Potrivit proiectului, şoseaua ocolitoare va avea o lăţime de 10 metri şi trei benzi de circulaţie în zonele cu pantă accentuată. Traseul include cinci viaducte, două poduri şi 15 podeţe. Valoarea contractului se ridică la 240 de milioane de lei, din care 172 de milioane sunt bani europeni.”

“Ceea ce este marcat cu roșu, este tronsonul 2 al variantei de ocolire. Traseul e cumva conturat.”

În lipsa centurii ocolitoare, traficul e un calvar în oraş. Iar imaginile în care constructorii din China doboară record după record li se par filme artistice, imposibile pe plaiuri mioritoce. Cele mai recente culmi ale eficienţei chinezeşti: un bloc cu 10 etaje, ridicat în 28 de ore și 45 de minute, şi podul din Beijing care a fost gata în 43 de ore.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


comentarii

  1. Numai corupția din Romania a permis așa ceva, daca proiectul era in China, era definitivat in câteva luni. Avem o țară dupa cum ne-am ales conducătorii, mincinoși, corupți si tradatori de țară.

Dă-i un răspuns lui Diomede Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *