Olanda, țara în care trenurile vor circula doar cu energie eoliană
Datorită puterii financiare a Olandei, țara intră în primele 30 de state ale lumii, cu un PIB per Capital de peste 48.000 de dolari.
Olandezii sunt printre popoarele europene cu cel mai ridicat nivel de trai, iar după îndelungi analize și testare a infrastructurii, călătorii din Vestul Europei vor beneficia de un sistem complet care va face posibilă deplasarea trenurilor exclusiv prin intermediul energiei eoliene.
Autoritățile din Olanda și-au propus un obiectiv foarte ambițios, acela de a permite întregului sistem de transport feroviar să funcționeze exclusiv pe baza energiei eoliene până în anul 2018.
Obiectivul nu este deloc greu de realizat, asta deoarece deja mai bine de jumătate din întreaga rețea de transport feroviar, circa 2.890 de kilometri, funcționează prin intermediul energiei solare, restul de jumătate fiind în plin proces de dezvoltare, estimările arătând că în următorii trei ani acest lucru va fi posibil.
„Transportul este responsabil pentru 20% din emisiile de dioxid de carbon (CO2) la nivelul Olandei și dacă vrem să păstrăm trendul de a ne deplasa este important să facem demersuri în acest sens. Contractul aflat în derulare va oferi posibilitatea tuturor cetățenilor olandezi să circule pe orice distanță fără a afecta mediul înconjurător”, a declarat un manager care s-a ocupat de dezvoltarea a jumătate din rețeaua feroviară pe energie solară.
Energia eoliana va proveni atât din Olanda, cât și din Belgia sau regiunea Scandinavă, iar întregul sistem de transport va necesita o energie de 1,4 terawatti * ore timp de un an, cam tot atât cât de mare este cererea de energie electrică a orașului Amsterdam.
Orașul în care 60% dintre locuitori merg zilnic cu bicicleta
Dacă vorbim despre olandezi atunci trebuie să amintim un pic și despre cât de mult iubesc aceștia transportul ecologic.
Semafoare special gândite pentru zilele ploioase, cu senzori care oferă prioritate cicliștilor. Sau poate piste încălzite pe care cicliști să circule când dă înghețul. Da, este realitate, și se întâmpla în orașul olandez Groningen, considerat locul în care bicicleta a devenit alternativa principala de transport.
Groningen, oraș cu un aer tineresc, mai ales datorită faptului ca este un important centru universitar, se poate lauda cu un sprijin uriaș din partea autoritarilor, care au demarat un amplu proiect de încurajare și mai mare a renunțării la orice mijloc de transport care consumă carburant și încurajarea mersului ecologic.
Conform statisticilor, 61% din transportul realizat în orașul situat în regiunea nordică a Olandei se realizează prin intermediul bicicletei, peste 70% dintre aceste călătorii fiind realizate zilnic către centrele universitare, școli sau licee.
La prima vedere am putea spune că este destul de mare ponderea celor care utilizează acest sistem de transport, doar că autoritățile din oraș vor și mai mult, plănuind ca și mai mulți locuitori din Groningen să curgă la această alternativă.
Semafoarele inteligente și pistele de ciclism încălzite reprezintă doar o parte din tot acest plan. Noi zone denumite „park and bike” în care bicicletele vor putea fi închiriate vor încuraja și mai mult locuitorii orașului să își lase mașinile în parcare și să opteze pentru un transport prietenos cu mediul.
Un număr de 5.000 de noi parcări pentru biciclete vor fi construite în apropierea principalei stații de tren, investiție care vine să completeze cele 10.000 de spații deja disponibile, dar care au ajuns aproape indisponibile.
„Bicicleta este principalul mijloc de transport în centrul orașului Groningen. Trebuie să facem eforturi pentru a păstra acest obicei, asta și pentru că ne confruntam cu o creștere spectaculoasa a numărului de locuitori din oraș, punându-se o presiune uriașa pe spațiul disponibil. (…) Vrem ca mersul pe bicicletă să fie o mândrie a acestui oraș”, spune Paul de Rook, politician care zi de zi parcurge drumul pana la Primărie pe bicicletă.
Sursa: wall-street.ro
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!