(PERLE) Ce e BAC ca BAC-ul treceā¦
Subiectul doi, la BAC-ul din anul acesta, a fost un eseu: la profilul umanist despre carte, la profilul real, în centrul eseului s-a aflat MÄria Sa profesorul. „Cartea” Åi „profesorul” fac parte din viaÅ£a fiecÄrui elev, de aceea candidaÅ£ii n-au fost sinceri, dar au scris despre „carte” Åi „profesor” ceea ce voiau sÄ audÄ evaluatorii, adicÄ profesorii.
MÄria Sa profesorul a fost elogiat aÅa cum meritÄ:
ā Profesorii Åi directorul ne poartÄ din reformÄ în reformÄ, dar nu permit nimÄnui sÄ ne afecteze firea Åi caracterul.
ā Profesorul este unica fiinÅ£Ä capabilÄ de trÄiri sufleteÅti intense.
ā Profesorul e maturul Åi trebuie sÄ aibÄ o responsabilitate sporitÄ.
ā Profesorul poate fi considerat un veritabil manual de epicÄ, valabil mereu, oriunde.
ā Profesorul este provocat la confruntare de elevii sÄi pentru apÄrarea muncii pe care o depune.
ā Profesorul fiind al doilea pÄrinte se cuibÄreÅte în suflet.
ā Profesorul uneori e onorificat de un gest frumos.
ā Profesorul este icoana sfântÄ a cunoÅtinÅ£elor Åi izvor de înÅ£elepciune.
ā Profesorul are obsesia pÄcatului final.
ā Profesorul este sever, uneori reacÅ£ioneazÄ mai aspru, dar nu o face intenÅ£ionat Åi îi pare tare rÄu când o face.
ā Profesorul care-Åi recunoaÅte greÅelile are demnitate Åi o virtute lÄudabilÄ, care-i cheia cÄtre adevÄratul succes.
ā Profesorul cedeazÄ deseori în faÅ£a elevului Åi pledeazÄ pentru luminare, loialitate Åi voie bunÄ.
ā Profesorul, cu fapta sa, a venit sÄ-mi lumineze Åi mie din interior întreaga fiinÅ£Ä.
ā Profesorul trebuie sÄ creeze o atmosferÄ cÄlduÅ£Ä, speranÅ£Ä Åi familia noastrÄ.
ā Profesorul m-a copleÅit de emoÅ£ie, aÅa eu am rÄmas impresionatÄ.
ā Profesorul este tot om.
ā Profesorul bun este unul care te învaÅ£Ä sÄ fii corect, sÄ trÄieÅti cu demnitate, sÄ-Å£i recunoÅti greÅelile tale Åi ale altora.
ā Profesorul va rÄmâne o piatrÄ de temelie a elevului.
ā Profesorul este eroul de care depinde cum se va comporta un elev la lecÅ£ie.
ā Profesorul e fÄclia a cÄrei flacÄrÄ poate deveni oricare.
ā Profesorul adevÄrat îÅi educÄ elevii, oferindu-le parte din sufletul sÄu, dar nu el cautÄ „nod în papurÄ”.
În încheierea eseului (profilul real), candidaÅ£ii trebuiau sÄ-Åi exprime opiniile referitoare la relaÅ£ia profesor/elev.
ā RelaÅ£iile bune dintre profesor Åi elev formeazÄ oamenii de succes.
ā RelaÅ£ia P/E este înÅ£eleasÄ ca una dintre un conducÄtor Åi un supus.
ā RelaÅ£iile P/E nu trec prin zona indiferenÅ£ei, ci creeazÄ o legÄturÄ durabilÄ.
ā RelaÅ£ia P/E nu dispare, ca pÄrinÅ£ii pe pÄmânt.
ā RelaÅ£ia P/E a fost totdeauna complicatÄ într-un fel, diferite vârste, concepÅ£ii, principii, mândrie.
ā RelaÅ£ia P/E este foarte restrânsÄ câteodatÄ.
ā RelaÅ£ia P/E nu mereu este una idealÄ.
ā RelaÅ£ia P/E este cât de cât, dar uneori nu este chiar aÅa cum am spus, se mai întâmplÄ cazuri în care se nasc conflicte cÄ nu-Å£i poÅ£i imagina.
ā RelaÅ£ia P/E este o punte nevÄzutÄ, dar strânsÄ între tÄrâmul copilÄriei Åi cel al înÅ£elepciunii.
ā RelaÅ£ia P/E trebuie sÄ fie uÅoarÄ, moale, simplÄ, bazatÄ pe egalitate.
ā RelaÅ£ia P/E este un motiv de neplÄceri, fie cÄ acest profesor face o diferenÅ£iere între elevi, chiar este neadecvat.
ā RelaÅ£ia P/E este complexÄ, ciudatÄ, datoritÄ diferitor factori înÅ£elegerile se împuÅ£ineazÄ.
Elevii de azi citesc tot mai puÅ£in Åi mai puÅ£in, de aceea cartea este doar un obiect de pe raft. Despre cartea care te-a ajutat sÄ te formezi ca om este greu de scris, mai ales cÄ se citeÅte doar pe calculator.
ā Cartea este veriga de aur care împleteÅte sufletul Åi cugetul într-un întreg, demn de luptÄ liberÄ.
ā Cartea cuprinde un amalgam de trÄiri Åi emoÅ£ii.
ā În carte se ascunde viaÅ£a, trebuie doar sÄ o rÄscolim.
ā Cartea este o luminiÅ£Ä de aur în sufletele noastre, o luminiÅ£Ä care strÄluceÅte Åi vegheazÄ.
ā Cartea este o simplÄ adunÄturÄ de pagini, pe care sunt înÅirate cuvinte de aur scrise de zei.
ā Cartea se încadreazÄ într-o zânÄ mare de interes, descoperind titluri nÄscute de noi.
ā CÄrÅ£ile sunt niÅte perioade, singurele pe mÄsura capacitÄÅ£ii mele intelectuale Åi citim sub un oarecare impuls.
ā Cartea este un univers secret, creat de un om înzestrat cu geniu.
ā FÄrÄ cÄrÅ£i literatura e mutÄ.
ā Cartea este precum o cÄlÄtorie interioarÄ pentru fiecare cititor.
ā DatoritÄ cÄrÅ£ilor cunoÅtinÅ£ele noastre se mÄresc treptat.
ā O carte bunÄ, adevÄratÄ, nu o citim noi, ci ea ne citeÅte.
ā Cartea bunÄ e o baie de luminÄ care vine sÄ-Å£i elibereze sufletul de întuneric.
ā Cartea e o comunicare între douÄ suflete.
ā Cartea pe care am îngrijit-o este „o povarÄ a bunÄtÄÅ£ii noastre”.
AlÅ£i muguri…
ā Mugurele este una din cele mai adânci resurse ale vieÅ£ii.
ā Simbolul „mugur”, potrivit sensului general al acestuia este deslipirea de teluric în… cÄutarea iadului.
ā Mugurii Åcolii sunt dulci, chiar dacÄ rÄdÄcinile-i sunt amare.
ā Mugurii ne spun cÄ totul renaÅte Åi se face spre succes.
Alte nesinceritÄÅ£i…
ā Eul liric este într-o stare împuternicitÄ.
ā ExistÄ o frumuseÅ£e care nu o cunoaÅte moartea noastrÄ.
ā O altÄ operÄ ce m-a lÄsat fÄrÄ respiraÅ£ie este „Ciuleandra” de Ion CreangÄ.
ā Uneori iubirea se dubleazÄ în dragostea pÄmântului care rÄpeÅte sensul ei bun.
ā Omul îÅi mÄreÅte clar mÄrinimia sa sufleteascÄ.
ā Omul se naÅte pe faÅ£a pÄmântului prin efortul depus de neamuri.
ā Tata, ajuns în floarea vieÅ£ii, îÅi vizioneazÄ pÄrinÅ£ii.
ā Eroul liric vine Åi se duce, dar retrÄieÅte.
Încheiere: SecvenÅ£ele selectate nu se pretind a fi antologice, ci doar denotÄ nivelul cam rudimentar al candidaÅ£ilor la BAC, dar ce e BAC ca BAC-ul trece… Åi vine altul
TIMPUL
FiČi la curent cu ultimele noutÄČi. UrmÄreČte TIMPUL pe Google News Či Telegram!