PSD importă GPL din Rusia prin Portul Midia încălcând sancțiunile UE. Mafia rusă a prins rădăcini în Portul Constanța cu ajutorul omenilor din PSD
Premierul Marcel Ciolacu spune că apropierea anului 2024, când în România au loc patru runde de alegeri, generează o serie de promisiuni care nu pot fi puse în aplicare. Ciolacu avertizează că în UE și în România se conturează un trend extremist, adică AUR. AUR e extremist pentru că strică combinațiile mafiei PSD cu Rusia. Războiul ca războiul, dar pe socialiștii lui Ciolacu îi interesează mai mult afacerile cu mafia rusă prin Portul Midia.
“Sunt multe provocări, nu mai venim cu nicio. La anul e an electoral. Nu mințim oamenii că nu influențează deciziile o asemenea presiune. Sunt populiștii care ne vor în afara UE, nu ne trebuie nici NATO, mai sperie populația că ne pasc nu știu ce războaie.
Când mai vin pe la voi întrebați-i foarte clar care sunt alternativele la UE, la cele 70 de miliarde prin PNRR, să vorbim clar. Ca să devenim cu toții o voce a forțelor democratice și întrebăm care e alternativa la UE, populația va realiza pericolul pe care ei îl generează în societate.
Războiul din Ucraina și criza energetică au atins nivelul de trai în Europa, dar nici să cădem în panta cealaltă”, a spus Marcel Ciolacu.
Cine sunt beneficiarii transporturilor de GPL făcute cu vasul POSEIDON?
Poseidon aduce GPL de proastă calitate pentru compania oligarhului rus Safin Rishat, Callatis GAS SRL cu sprijinului lui Florin Vizan, Bogdan Mîndrescu și Sorin Grindeanu. Gazul este încărcat de pe vas direct în camioane la terminal și nu este exclus ca gazul rusesc să fi explodat și la Crevedia în procesul de transvazare. Momentan totul este acoperit de mafia de partid și de stat deoarece fiecare transport are o valoare de peste 10 milioane de euro. Asta face Marcel Ciolacu și băieții șmecheri din PSD.
Conducerea portului Constanța dă, prin atribuire directă, terenuri în port mafiei ruse
Printre acestea sunt prelungirea mandatului interimar al actualului director general, acordarea prin atribuire directă a unei suprafețe de teren din port către o afacere a unui oligarh rus și închirierea altor zeci de mii de hectare de teren din port fără realizarea unor studii consistente.
Toate pânzele sus pentru oligarhul rus, Safin Rishat
Punctul doi al ordinii de zi de astăzi a Consiliului de Administrație al CNAPMC SA este ocupat de o “propunere privind aprobarea închirierii prin atribuire directă a parcelei nr. 9 (2.800 mp) și a condițiilor de închiriere la solicitarea societății Callatis Gas SRL (conform art. 45 lit. a din OMTI 1286/2012 – suplimentarea suprafeței de teren închiriate în limita a maxim 10%)„.
Callatis Gas SRL a fost deținută de omul de afaceri Safin Rishat, 57 de ani, până luna trecută, când formal a fost vândută către două SRL-uri autohtone și un trader de produse petroliere din Turcia.
Compania deține un terminal de GPL (Paz Petrolier Lichefiat) la Mangalia, unde are 20 de angajați și o cifră de afaceri în 2021 de doar 1,5 milioane lei.
Rishat este fratele lui Ralif Safin, fost vicepreședinte și fondator al gigantului rus din industria petrolieră Lukoil, care deține în România sute de stații de carburanți, o rafinărie la Ploiești.
Conform datelor de la Registrul Comerțului, Rishat este acum cetățean cipriot cu permis de ședere în Elveția.
Numele lui apare și într-o investigația a Al Jazeera, Cyprus Papers, care arată cum sute de ruși și-au cumpărat cetățenia cipriotă.
Conform site-urilor de specialitate din Rusia, Safin Rishat Rafilovich, a fost reprezentantul din Moscova al Lukoil Europe Ltd.
La acest moment, Callatis Gas SRL este deținută în proporție de 49% de Takida Terminal SRL, Crystal Gas SRL cu 41%, restul de 10% fiind deținute de o rafinărie turcească, Arvel Petrokimya Yatirim Ve Ticaret AS.
Afaceriști din Moldova, via Moscova
Takida Terminal SRL este deținută de Leonov Constantin în vârstă de 47 de ani în timp ce Crystal Gas SRL este deținută de un om de afaceri român, Frunză Viorel, 49 de ani.
Ambii sunt născuți la Chișinău, în Republica Moldova, acolo membrii familiei Safin s-au aflat ani de zile în grațiile lui Vladimir Voronin, fost președinte comunist al țării de peste Prut.
Deși deținea o proprietate de 21 milioane de euro în Elveția, Rishat a fost condamnat, în 2020, de autoritățile din această țară pentru că a ținut în sclavie o serie de ruși care lucrau pe proprietatea sa și pe care-i plătea cu salarii de mizerie, supunându-i la tratamente inumane.
Fratele său și-a vândut acțiunile la Lukoil în 2002, fiind ales parlamentar în Consiliul Federației, camera superioară a parlamentului rus.
Safin Rishat a vândut în 2019 către OMV Petrom o rețea de opt benzinării din România deținute prin intermediul companiei Art Petrol Service SRL.
Prelungirea ilegală a mandatului actualului director general
Primul punct de pe ordinea de zi de astăzi a conducerii executive a portului Constanța este chiar prelungirea mandatului interimar al actualului director general, Florin Vizan, propus și susținut de PSD: “Propunere cu privire la prelungire contract de mandat – Director General înregistrat sub nr. 5785/06.05.2023, conform prevederilor OUG 109/2011 aprobată prin Legea 111/2016, precum și mandatarea președintelui C:A. în vederea semnării actului adițional”.
Surse din conducerea portului susțin că mandatul lui Vizan care este unul interimar de aproape un an de zile va fi prelungit pe o perioadă de maxim 4 luni: “Conform Legii 235/2017 ( care a modificat OUG 22/1999 privind administrarea porturilor și căilor navigabile), în afară de 2 membri din Consiliul de Administrație al portului Constanța toți sunt numiți ilegal. La lege scrie că trebuie ca toți cei din consiliu dar și directorii executivi să aibă minim 5 ani în conducerea unui operator portuar pe linie navală. Vizan e numit ilegal, nu are așa ceva, lui Vizan îi dau cu prelungire cu 2-3 luni. Au încercat sa schimbe legea care a fost întoarsă de Iohannis și Curtea Constituțională le-a dat cu flit. Tot ce vrea această grupare este să-l pună pe Vizan 4 ani să-și facă treaba linistiți”.
În ciuda faptului că nu are o experiență de profil, Vizan a fost impus la șefia portului Constanța de către PSD central prin intermediul lui Bogdan Mândrescu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, un apropiat al lui Marcel Ciolacu, șeful PSD, și cu ajutorul lui Sorin Grindeanu, ministrul transporturilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!
Romania e plina Kgbisti si securisti in conducerea ei ! Mai trebuie vre-o generatie sa scapam de ciuma rosie?
Iar cenzurati si nu raspundeti ,tovarasi?????