Actualitate

(Revista presei) Recean a mințit? MAI ascunde detalii despre CE S-A ÎNTÂMPLAT?

O echipă a portalului deschide.md s-a deplasat la Trifeşti, locul în care, săptămâna trecută, s-a produs accidentul cu implicarea Ministrului Afacerilor Interne Dorin Recean şi a viceministrului Veaceslav Ceban. La scurt timp, jurnaliştii au reuşit să identifice cu exactitate locul în care s-a produs accidentul.

Odată identificat locul, undeva în apropierea kilometrului 85 al traseului Chişinău-Rezina, am încercat să reconstituim evenimentele acelei zile. Menționăm că porțiunea de drum Orhei – Rezina este într-o stare perfectă până la intrarea în satul OTAC, la circa 10 km de la producerea accidentului. Pe ambele sensuri, și din partea Chișinăului și din partea Rezinei există indicatoare care avertizează șoferii despre porțiunea pe care drumul este accidentat/în construcție și care recomandă deplasarea cu 40 de km/h. Astfel, am urcat în maşina redacţiei şi deplasându-ne cu 65 de kilometric la oră, viteză cu care susţine ministrul că se deplasa şi am trecut peste porţiunea de drum pe care s-a produs accidentul.

Paradoxal, dar echipa nu a păţit nimic. Asta pentru că este practic imposibil să faci accident pe această porţiune, având doar 65 de kilometri la oră și vizibilitate de 100 de procente, exact cum a avut-o și Dorin Recean la 12 iunie 2013, ora 18.30. Aici se mai adaugă și faptul că mașina cu care am realizat noi experimentul este un sedan, și nu o mașină de teren adaptată terenului accidentat. Să admitem însă că viteza cu care se deplasa ministrul chiar era de 65 de km/h, atunci, şi noi, şi Dorin Recean, am încălcat regimul de viteză, şi asta pentru că pe acea porţiune sunt cel puţin 2 semne de circulaţie care limitează viteza admisă la 40 şi ulterior la 50 de kilometri la oră.

Astfel declaraţiile lui Dorin Recean, potrivit cărora, acesta se deplasa regulamentar sunt minciunoase. Recean a depăşit viteza cu cel puţin 15 km/h, lucru pentru care trebui să fie amendat, exact cum a fost amendat de colegii săi de breaslă din România, atunci când a fost prins că circula cu peste 200 de km/h.

Contactaţi de noi, mai mulţi experţi în domeniu a declarat că la viteza de 65 de km/h este practic imposibil să se întâmple ceva pe asemenea porţiune de drum cu pneurile modelului Toyota Land Cruiser PRADO, care sunt prevăzute anume pentru a circula pe teren accidentat. Aceiaşi experţi susţin că pentru ca pneul acestui model să se spargă de la o denivelare pe asfalt este nevoie ca automobilul să se deplaseze cu o viteză care depăşeşte cu mult 100 de km la oră. Teoretic însă se poate întâmpla orice, chiar și semnarea Acordului de Asociere cu UE la Vilnius…

La câteva sute de metri de locul accidentului se află o subdiviziune a Agenţiei Moldsilva şi un oficiu teritorial al Î.S. Radiocomunicaţii. Întrebaţi dacă ştiu ceva despre accident, angajaţii ambelor instituţii ne-au declarat că nu cunosc nimic şi nu au auzit nimic despre accidentul ministrului. Totuşi, se pare că anume aceştia l-au ajutat pe Recean şi Ceban să repună pe roţi maşina de teren care cântăreşte câteva tone, însă li s-a spus să tacă şi să nu vorbească cu presa – practică întâlnită la comuniştii sovietici, dar, de ceva timp şi la democraţii contemporani.

După aceste constatări care demonstrează că ministrul a minţit cel puţin în cazul vitezei regulamentare, apar mai multe suspiciuni, dar și întrebări la care ar fi cazul să ne răspundă:

Cu ce viteză se deplasa autovehicolul în realitate?
A fost amendat de către agenţii constatatori pentru depăşire de viteză?
Cine l-a ajutat să pună pe roţi maşina răsturnată ?
De ce a urcat personal la volanul maşinii, având în vedere că e maşină de serviciu şi dispune de şofer ?
Ce a făcut la Rezina şi ce locuri a vizitat exact ?
Spre Rezina s-a deplasat pe acelaşi drum ?
Comisarii cu care s-a întâlnit la Rezina, au mers cu el în coloană spre Chișinău ?
Care dintre pneuri s-a spart ?

Totodată cerem serviciului de presă al MAI să facă public procesul verbal al accidentului, dar şi actele care demonstrează nivelul de alcoolemie a lui Dorin Recean în momentul accidentului.

Vom reveni


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *