Editorial

Tu al cui ești?

Statul R. Moldova pe care se jurau și se mai jură că-l iubesc a fost și este doar un pretext cu care ei se acoperă în lupta pentru putere și bani. A existat, e adevărat, și un partid „antistatalist”, autodeclarat chiar „unionist”, numai că și-a încheiat existența în brațele lui V. Voronin.

Constatăm, așadar, că azi R. Moldova nu are o idee națională clară, recuperarea identității naționale a etnicilor români decurge defectuos, iar statul R. Moldova e mereu pândit de pericolul schimbării spre EST a vectorului lui politic. 
În acești ani, ne-am mai convins de un lucru: sistemul de învățământ din R. Moldova nu e încă pregătit să-i asigure tinerei generații o educație națională și patriotică adecvată. Consecințele acestei stări de lucruri le simțim în fiecare zi: uitați-vă în jur și o să vedeți că e prea mare numărul de tineri orientați spre alte valori decât cele perene, adevărate, românești. Dilema EST sau VEST devine o dilemă națională.

Întreaga noastră experiență istorică de câteva secole ne convinge că salvarea ființei noastre naționale o constituie vectorul european al R. Moldova. În Europa însă nu poți ajunge decât prin România. Prutul nu-i desparte pe români de români, pe românii din R. Moldova de românii din România, ci pe românii moldoveni de Europa. Cu România avem nu numai o istorie, o limbă, o cultură comune, ci și un viitor comun. România nu este numai „țara noastră de dor”, ci țara care, pragmatic vorbind, ne oferă o mulțime de oportunități. Sute de mii de moldoveni au cetățenie română, mii de tineri basarabeni își fac studiile în România, mulți din ei rămân în România, își leagă pe toată viața destinul de această țara, care pentru foarte mulți dintre noi e și țara noastră.

Din păcate, pentru mulți România rămâne o țară necunoscută, mulți nu-i cunosc istoria, cultura, arta, personalitățile, bogățiile și frumusețile. Ce trebuie să facem ca să cunoaștem mai bine România? Un răspuns la această întrebare ni l-a sugerat inițiativa Institutului „Eudoxiu Hurmuzachi” care a lansat recent, pentru elevii din România, o campanie de promovare în rândul tinerilor din România, sub sloganul TU AL CUI EȘTI?, a valorilor identitare și a principalelor evenimente din istoria românilor. Primul proiect al acestei campanii se va desfășura sub forma unui concurs de eseuri online cu tema „SCRISOARE PENTRU BASARABIA”. Această inițiativă ne-a sugerat inițierea unei acțiuni de răspuns. Îi rog pe cititori să nu rateze numărul viitor unde, tot în această pagină, vom publica un material despre un concurs național inedit sub același generic: TU AL CUI EȘTI?
 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *