Sport

Turul Franţei: Tripla lui Peter Sagan!

La prima participare în Marea Buclă, slovacul a strâns deja trei victorii de etapă.

A fost ultima zi în care spectacolul de pe şosea s-a derulat doar la sprintul masiv ce a avut loc înaintea liniei de sosire. De astăzi, situaţia se va schimba în mod radical şi, cel mai probabil, elveţianul Fabian Cancellara va trebui să predea tricoul galben pe care l-a primit după Prologul de la Liege.

Metz, un oraş cu o istorie de peste 3.000 de ani, a găzduit finish-ul etapei a 6-a. La doi paşi de linia de sosire, pe locul unui fost amfiteatru roman în care încăpeau 25.000 de oameni, este Centrul Pompidou – Metz, dedicat în totalitate artei moderne. Deschis în 2010, acest muzeu de arhitectură inovatoare a avut deja un milion de vizitatori, astfel că Metz este considerat acum o Mecca a culturii europene. Centrul vechi al oraşului, dominat de arhitectură medievală, a fost selecţionat pentru a fi inclus în Patrimoniul UNESCO.

Pe traseu, plutonul favoriţilor s-a spart cu 26 de kilometri înainte de final, atunci când a avut loc un ambuteiaj în care au fost implicaţi aproape 30 de rutieri. Deranjul a fost atât de mare încât mecanicii nu ştiau ce piese trebuie schimbate la bicicletele celor afectaţi de căzătură. Chiar dacă nu s-au accidentat, oameni precum Frank Schleck şi Thomas Voeckler au rămas în urmă, trăgând tare până la finalul traseului pentru a nu intra în munţi cu o întârziere prea mare. În schimb, Mikel Astarloza, Thomas Danielson şi Davide Vigano au abandonat din cauza accidentărilor.

În condiţiile în care Cavendish şi Boasson Hagen au fost şi ei afectaţi de ambuteiaj, Peter Sagan şi Andrei Greipel au fost singurele nume notabile care au luptat pentru victoria de etapă. A învins slovacul, în ciuda faptului că neamţul a beneficiat de ajutorul masiv al coechipierilor de la Lotto Belisol.

Următoarea etapă va fi prima din Marea Buclă în care oamenii care au pretenţii la câştigarea tricoului galben pot puncta. Distanţa dintre Tomblaine şi La Planche des Belles Filles măsoară 199 de kilometri. Pe traseu a fost fixat un sprint intermediar, la Gerardmer, şi trei căţărări. Cea din finalul traseului este de gradul întâi şi va schimba configuraţia clasamentului general.

Drumuri aglomerate în tot Hexagonul

A început vacanţa de vară în Franţa, astfel că toate autostrăzile au fost aglomerate. Circulaţia s-a desfăşurat anevoios şi pe drumurile situate aproape de traseul Turului Franţei. Pentru a evita blocarea străzilor din Metz, autorităţile locale au permis accesul automobilelor inclusiv pe aleile pietonale din oraş. În acest condiţii, plimbarea în zona de cumpărături s-a transformat într-o aventură pentru toţi turiştii aflaţi în centrul oraşului. În acest week-end, la cele două etape care vor avea loc în estul Franţei sunt aşteptaţi 10.000.000 de spectatori.

450.000 € pentru tricoul galben

La fel ca anul trecut, rutierul ce va câştiga Marea Buclă va încasa din partea organizatorilor suma de 450.000 de euro. O victorie de etapă este răsplătită cu 8.000 de euro, în vreme ce pentru fiecare zi în tricoul galben se acordă 7.000 de euro. În ceea ce priveşte salariile rutierilor, acestea nu depăşesc nivelul lefurilor încasate de către fotbaliştii care evoluează în campionatul românesc de fotbal. Oraşele aflate la linia de sosire câştigă cam un milion de euro de pe seama turiştilor care vin să vadă pe viu spectacolul din Turul Franţei. Cei mai cheltuitori turişti sunt cei din Norvegia, în vreme ce englezii sunt evitaţi de multe hoteluri.
 
via jurnalul.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *