Turul Franţei: Tripla lui Peter Sagan!
La prima participare în Marea BuclÄ, slovacul a strâns deja trei victorii de etapÄ.
A fost ultima zi în care spectacolul de pe Åosea s-a derulat doar la sprintul masiv ce a avut loc înaintea liniei de sosire. De astÄzi, situaÅ£ia se va schimba în mod radical Åi, cel mai probabil, elveÅ£ianul Fabian Cancellara va trebui sÄ predea tricoul galben pe care l-a primit dupÄ Prologul de la Liege.
Metz, un oraÅ cu o istorie de peste 3.000 de ani, a gÄzduit finish-ul etapei a 6-a. La doi paÅi de linia de sosire, pe locul unui fost amfiteatru roman în care încÄpeau 25.000 de oameni, este Centrul Pompidou – Metz, dedicat în totalitate artei moderne. Deschis în 2010, acest muzeu de arhitecturÄ inovatoare a avut deja un milion de vizitatori, astfel cÄ Metz este considerat acum o Mecca a culturii europene. Centrul vechi al oraÅului, dominat de arhitecturÄ medievalÄ, a fost selecÅ£ionat pentru a fi inclus în Patrimoniul UNESCO.
Pe traseu, plutonul favoriÅ£ilor s-a spart cu 26 de kilometri înainte de final, atunci când a avut loc un ambuteiaj în care au fost implicaÅ£i aproape 30 de rutieri. Deranjul a fost atât de mare încât mecanicii nu Åtiau ce piese trebuie schimbate la bicicletele celor afectaÅ£i de cÄzÄturÄ. Chiar dacÄ nu s-au accidentat, oameni precum Frank Schleck Åi Thomas Voeckler au rÄmas în urmÄ, trÄgând tare pânÄ la finalul traseului pentru a nu intra în munÅ£i cu o întârziere prea mare. În schimb, Mikel Astarloza, Thomas Danielson Åi Davide Vigano au abandonat din cauza accidentÄrilor.
În condiÅ£iile în care Cavendish Åi Boasson Hagen au fost Åi ei afectaÅ£i de ambuteiaj, Peter Sagan Åi Andrei Greipel au fost singurele nume notabile care au luptat pentru victoria de etapÄ. A învins slovacul, în ciuda faptului cÄ neamÅ£ul a beneficiat de ajutorul masiv al coechipierilor de la Lotto Belisol.
UrmÄtoarea etapÄ va fi prima din Marea BuclÄ în care oamenii care au pretenÅ£ii la câÅtigarea tricoului galben pot puncta. DistanÅ£a dintre Tomblaine Åi La Planche des Belles Filles mÄsoarÄ 199 de kilometri. Pe traseu a fost fixat un sprint intermediar, la Gerardmer, Åi trei cÄÅ£ÄrÄri. Cea din finalul traseului este de gradul întâi Åi va schimba configuraÅ£ia clasamentului general.
Drumuri aglomerate în tot Hexagonul
A început vacanÅ£a de varÄ în FranÅ£a, astfel cÄ toate autostrÄzile au fost aglomerate. CirculaÅ£ia s-a desfÄÅurat anevoios Åi pe drumurile situate aproape de traseul Turului FranÅ£ei. Pentru a evita blocarea strÄzilor din Metz, autoritÄÅ£ile locale au permis accesul automobilelor inclusiv pe aleile pietonale din oraÅ. În acest condiÅ£ii, plimbarea în zona de cumpÄrÄturi s-a transformat într-o aventurÄ pentru toÅ£i turiÅtii aflaÅ£i în centrul oraÅului. În acest week-end, la cele douÄ etape care vor avea loc în estul FranÅ£ei sunt aÅteptaÅ£i 10.000.000 de spectatori.
450.000 € pentru tricoul galben
La fel ca anul trecut, rutierul ce va câÅtiga Marea BuclÄ va încasa din partea organizatorilor suma de 450.000 de euro. O victorie de etapÄ este rÄsplÄtitÄ cu 8.000 de euro, în vreme ce pentru fiecare zi în tricoul galben se acordÄ 7.000 de euro. În ceea ce priveÅte salariile rutierilor, acestea nu depÄÅesc nivelul lefurilor încasate de cÄtre fotbaliÅtii care evolueazÄ în campionatul românesc de fotbal. OraÅele aflate la linia de sosire câÅtigÄ cam un milion de euro de pe seama turiÅtilor care vin sÄ vadÄ pe viu spectacolul din Turul FranÅ£ei. Cei mai cheltuitori turiÅti sunt cei din Norvegia, în vreme ce englezii sunt evitaÅ£i de multe hoteluri.
via jurnalul.ro
FiÈi la curent cu ultimele noutÄÈi. UrmÄreÈte TIMPUL pe Google News Èi Telegram!