Actualitate

BOICOT: Curățenie fără produse rusești

Deși majoritatea sunt produse importate din Ucraina, nici cele rusești nu lipsesc.

Dacă produsele de spălat, precum detergenții, înălbitorii, balsamurile și alte substanțe chimice rusești de uz casnic se evidențiază prin prețul redus și mărci învechite sau necunoscute, atunci produsele de igienă personală sunt mai populare, întrucât sunt făcute din plante.

Păstrați curățenia fără berze și rățuște

Una dintre cele mai importante companii producătoare de substanțe de uz casnic este „Аист” (n.red.: „Barza”). Compania a fost deschisă în 1965, în Sankt Petersburg. Pe rafturile din R. Moldova găsim detergent „Аист БИО”, săpun „Пальмовое”, prafuri anti-calcar „Nast”, balsam de rufe, înălbitor „БОС – плюс maximum”, spray pentru ferestre și altele. Produsele de această marcă încă mai sunt utilizate de gospodine din obișnuință sau din cauza prețului redus.

Printre alte substanțe de curățire a încăperilor, importate din Rusia în Republica Moldova, se regăsesc mărcile „Туалетный Утенок” – discuri dezinfectante de toaletă, „Санокс” – soluție pentru desfundarea țevilor, „Glade” și „Fax” – odorizante, „Sanfor” – dezinfectant de toaletă. Acestea mai produc și detergenți pentru spălat, curățat, detergenți pentru vase, soluții pentru încălțăminte, geluri pentru bucătărie, baie etc.

„Лини”-ile rusești care trebuie boicotate

Denumirile produselor de igienă personală sunt mai familiare consumatorului autohton. Începând cu mărcile „Чистая линия” și „Красная линия” și terminând cu „Сто рецептов красоты” și „Невская Косметика”, produsele igienice rusești importate în Republica Moldova se bazează pe consumatorul melancolic și neîncrezător în noile linii de producție. Mărcile sus-menționate produc șampon, balsam de păr, săpun, pastă de dinți, deodorante, șervețele umede ș.a.

Alte mărci rusești de produse de igienă personală care se găsesc în magazinele din țară sunt „Кера-Нова”, „Fara” – vopsea de păr, „Бабушкина Аптека” – tratamente pentru păr, „Cliven”, care se produce și în Rusia de 17 ani, „Репейник” – linie de produse pe bază de brusture, „Arko” și „Soft touch” – spume de bărbierit. Nu uităm nici de marca „Duru”, care a câștigat popularitate datorită asocierii cu sensul denumirii în limba rusă (n. red. – „proastă”).

Susținem producătorul autohton

În domeniul igienei personale, cu referire la săpunuri, șampoane sau geluri de duș, industria autohtonă este activă. Mai mult, conform portalului eco.md, „brandurile naționale sunt cele mai apreciate de către moldoveni”. Printre acestea se evidențiază „Viorica-Cosmetics” S.A. și „Euro Cosmetic” SRL.

„Viorica-Cosmetics” pune accent pe extracte naturale, aroma florilor şi a fructelor din care produce liniile de cosmetice și parfumuri.

„Valorificăm cu drag darurile meleagului natal, şi anume, plantele care cresc doar în Codrii Moldovei, dar şi plante din toată lumea, care au recunoaştere internaţională în industria frumuseţii”, se prezintă compania.

Compania „Euro Cosmetic” a fost fondată în 2002 și fabrică produse din hârtie. Ulterior s-a extins pe piața de produse de igienă. 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *