Comisia Europeană dă România în judecată din cauza rablelor
Directiva referitoare la vehiculele scoase din uz "vizează să facă demontarea şi reciclarea vehiculelor mai respectuoasă faţă de mediu", interzicând utilizarea anumitor substanţe periculoase în vehicule puse pe piaţă după 1 iulie 2003. Legislaţia revizuită prelungeşte o derogare de la această interdicţie, care priveşte utilizarea plumbului în anumite componente ale vehiculelor.
Statele membre UE trebuiau să adopte dispoziţiile legislative necesare pentru a se confroma acestei directive până cel mai târziu la 22 august 2013, precizează Comisia.
Deoarece nu a respectat acest termen, România a primit o scrisoare de avertisment pe 27 septembrie 2013, urmată de un aviz motivat pe 11 iulie 2014, se arată în comunicat.
"În pofida eforturilor României, la peste un an şi jumătate de la termenul-limită, directiva este tot netranspusă în legislaţia naţională", constată Comisia, care anunţă că "a decis, astfel, să traducă România în faţa Curţii de Justiţie a Uniunii Europene".
Directiva referitoare la vehiculele scoase din uz se înscrie într-un demers de mare anvergură destinat să transforme Europa într-o economie în care deşeurile să fie valorizate, reutilizate sau reciclate în mod sistematic.
Mai precis, legislaţia vizează să reducă volumul de deşeuri produse de către vehicule atunci când sunt aruncate, să limiteze recurgerea la anumite substanţe periculoase (şi anume plumb, mercur, cadmiu şi crom hexavalent) în construcţia vehiculelor şi să crească, în paralel, cantitatea de materiale reciclate utilizate în acest scop.
Ea stabileşte totodată obiective ambiţioase în ceea ce priveşte valorizarea şi reciclarea, al căror nivel este crescut până la 95% din masa medie pe vehicul pe an, pentru toate vehiculele scoase din uz, până cel mai târziu la 1 ianuarie 2015.
sursa: mediafax.ro
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!