Economie

CONTRACTUL pentru al doilea lot al Centurii Metropolitane Cluj-Napoca a fost semnat / 40 de km și un contract de 4,72 miliarde de lei

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, anunţă că a fost semnat, luni, contractul pentru construcţia celui de-al doilea lot al Centurii Metropolitane rutiere Cluj-Napoca, acesta având o lungime totală de 40 de kilometri, din care 23 de kilometri de drum naţional nou. Contractul în valoare de 4,72 miliarde de lei, fără TVA, este derulat de Primăria Cluj-Napoca.

”Undă verde pentru derularea unui nou contract de infrastructură mare derulat în parteneriat cu autorităţile locale. A fost semnat astăzi şi contractul pentru construcţia celui de al doilea lot al Centurii Metropolitane rutiere Cluj-Napoca”, a anunţat, luni, Sorin Grindeanu.

Contractul prevede proiectarea şi execuţia celor 40,67 kilometri în termen de 48 de luni

Contractul este finanţat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, în baza unui protocol încheiat între CNAIR şi Asocierea formată din Primăriile Municipiului Cluj-Napoca şi ale comunelor Floreşti, Gilău, Baciu, Apahida, şi prevede proiectarea şi execuţia celor 40,67 kilometri în termen de 48 de luni.

”Contractul semnat astăzi, cu o asociere de constructori din România, Bulgaria şi Bosnia-Herţegovina, demonstrează încă o dată importanţa colaborării dintre autorităţile centrale şi locale pentru dezvoltarea regiunilor României. Derulatorul acestui contract, în valoare de 4,72 miliarde lei (fără TVA), finanţat prin Programul Transport 2021-2027, este Primăria Cluj-Napoca”, a adăugat ministrul Transporturilor.

Reamintim că lotul 2 al Centurii Metropolitane Cluj-Napoca este format din 23,67 km de drum naţional nou, construit la profil de 4 benzi – două benzi pe sens – la care se adaugă aproximativ 17 km de drumuri de legătură şi se va desfăşura între Nodul Floreşti, Nodul Calea Turzii şi Nodul care asigură conexiunea cu Varianta Ocolitoare Cluj Est.

Potrivit sursei citate, drumurile de legătură vor permite conexiunea noului sector de Centură cu localităţile din zona periurbană a municipiului Cluj-Napoca, printre care şi comuna Floreşti.

Pe traseu vor fi construite inclusiv:

  • 5 tuneluri în lungime totală de aproape 2 km, 14 noduri rutiere; un pod peste râul Becaş
  • piste de biciclete cu o lungime totală de 30,35 km;
  • un Centru întreţinere şi Coordonare (CIC);
  • un spaţiu de servicii, care va permite ulterior inclusiv construcţia unor spaşii comerciale, în baza unor contracte de concesiune;
  • două parcări de scurtă durată.

Sursă foto: Gândul

CITIȚI ȘI:

CNAIR are nou termen pentru a desemna CÂȘTIGĂTORUL celui mai scump lot de AUTOSTRADĂ din România. Când se va anunța constructorul pentru Lotul Meseș

Grindeanu anunță atribuirea contractului pentru proiectarea drumului de mare viteză București-Giurgiu

Mara Răducanu este jurnalist de eveniment. A terminat Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din București și a lucrat la mai multe publicații, precum Jurnalul național, Evenimentul …

vezi toate
articolele


Adrian Popa

Adrian Popa a urmat mai multe programe de formare academică în țară și străinătate, are pregătire în domeniile științe politice, relații internaționale și studii de securitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *