Deficienţe în implementarea Legii de protejare a drepturilor consumatorului
Ministerul Economiei îşi propune să reformeze activitatea Inspectoratului de Stat pentru Supravegherea Pieţei, Metrologie şi Protecţie a Consumatorilor. "Vrem să dotăm acest inspectorat cu echipamentele şi tehnologiile necesare şi să-l punem în interacţiune cu alte structuri ale statului care au funcţii de protejare a drepturilor consumatorilor, astfel ca toţi consumatorii să simtă că sunt protejaţi de către stat”, a subliniat Octavian Calmâc.
În ce priveşte consumatorii de servicii financiar-bancare, viceministrul economiei a spus că în procesul de negociere cu UE a Acordului de Asociere, R. Moldova şi-a asumat angajamentul de a completa Legea privind protecţia consumatorilor cu prevederi speciale.
În context, preşedintele Centrului pentru Protecţia Consumatorilor, Denis Staruş, a spus că, de multe ori, consumatorilor de servicii financiar-bancare nu cunosc prevederile legislaţiei, regulamentele Băncii Naţionale, nu citesc cu atenţie clauzele stipulate în acordurile de creditare pe care le încheie cu băncile. Pe de altă parte, nici băncile nu sunt interesate să informeze clienţii, inclusiv despre noile produse financiare.
Denis Staruş a mai spus că centrul pe care îl conduce recepţionează multe semnale de la consumatori în ce priveşte încălcarea drepturilor lor de către unele bănci comerciale, legate în special de stabilirea dobânzilor, majorarea acestora pe parcurs. Protejarea drepturilor acestor consumatori este o procedură complicată, deoarece rezultate se pot obţine doar apelând în instanţa de judecată.
Ministerul Economiei desfăşoară, în perioada 15-19 martie, acţiunea Săptămâna de informare a consumatorilor, cu genericul: „Banii noştri, drepturile noastre”.
Sursa: Info-Prim Neo