Actualitate

După Dodon și premierul Pavel Filip a bătut palma cu liderul de la Tiraspol. Care a fost ocazia întâlnirii celor doi oficiali

La eveniment au fost prezenţi și reprezentanții mediatorilor și observatorilor din cadrul formatului de negocieri „5+2”.

În cadrul declaraţiilor de presă, Premierul a menționat că deschiderea podului reprezintă încă o etapă în realizarea obiectivului Guvernului de a elimina toate barierele din calea liberei circulaţii a cetăţenilor, mărfurilor şi serviciilor între cele două maluri ale Nistrului. „Este un eveniment simbolic şi salut această abordare pragmatică, care este un pas înainte în eliminarea barierelor de circulaţie”, a spus Pavel Filip.

Totodată, şeful Executivului a subliniat că asigurarea funcționării podului este importantă nu doar din perspectiva consolidării tranzitului și a potențialului economic al regiunii, dar și a dezvoltării infrastructurii, transportului auto comercial și privat. „Dincolo că este un simbol de legătură, dincolo de faptul că este o realizare a obiectivului nostru de eliminare a barierelor în calea liberei circulaţii a transportului şi a serviciilor, deschiderea podului aduce şi o îmbunătăţire economică. Circulaţia mărfurilor înseamnă şi dezvoltare de infrastructură, înseamnă şi mişcare economică”, a subliniat Pavel Filip.

După deschiderea simbolică a podului, Prim-ministrul Pavel Filip și liderul de la Tiraspol,Vadim Krasnoselski, au avut un schimb de opinii pe marginea unor subiecte actuale de pe agenda procesului de negocieri în reglementarea problemei transnistrene. În context, șeful Executivului și-a exprimat speranța că noua rundă de negocieri în formatul „5+2”, ce va avea loc în perioada 27-28 noiembrie curent, la Viena, va contribui la identificarea unor soluţii viabile pentru conflictul transnistrean şi pentru statutul juridic special al regiunii, bazat pe respectarea suveranității și integrității teritoriale a Republicii Moldova.

Podul dintre localitățile Gura Bîcului şi Bîcioc a fost deteriorat în anul 1992 și reconstruit în 2001, cu suportul partenerilor europeni. Costul lucrărilor de reparaţie a constituit aproximativ 30 milioane de lei. Amplasarea privilegiată a podului oferă cea mai rapidă modalitate de deplasare dintre Chișinău și Tiraspol. De asemenea, acesta este parte a drumului internaţional M-14, care leagă Chișinăul și Odessa, şi a coridorului european nr. 9, ce leagă Balcanii cu Odessa, Kievul și cu alte destinații importante.

Sursa: Realitatea.md

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *