Euro-frunza, noul logo obligatoriu pentru alimentele ecologice

Noua siglă cu euro-frunza reprezintă stelele UE, de culoare albă, dispuse sub forma unei frunze pe un fond verde, sugerând două cuvinte-cheie: Europa şi natura. Sigla a fost concepută de un student german, Dušan Milenković, declarat câştigător în urma unui vot online, sigla fiind votată de circa 130.000 de persoane. La concurs au participat 3422 de studenţi la arte din statele membre UE. Câştigătorul a fost premiat în cadrul unei ceremonii oficiale care a avut loc la Bruxelles, la 19 iulie 2010. „Avem speranţa că noua siglă se va putea transforma într-un simbol larg recunoscut al producţiei alimentare ecologice în întreaga UE, oferindu-le consumatorilor garanţia că bunurile sunt produse în deplină concordanţă cu reglementările stricte ale UE privind agricultura ecologică”, a spus Comisarul european pentru agricultură şi dezvoltare rurală, Dacian Cioloş (foto). „Sper că aceste schimbări vor impulsiona sectorul agriculturii ecologice şi vor ameliora, în acelaşi timp, protecţia consumatorilor”, a mai declarat Comisarul Cioloş.
Noile norme îi obligă pe producători şi importatori să afişeze informaţiile privind locul de producţie al ingredientelor folosite şi numărul de cod al organismului care a efectuat controalele necesare. Operatorii vor avea o perioadă de doi ani pentru a se adapta noilor reguli de etichetare. Noul logo ecologic este cel de-al doilea simbol care certifică produsele ecologice din UE. Primul logo a fost lansat la sfârşitul anilor 1990 şi va continua să apară pe unele produse în timpul perioadei de adaptare la noile norme.