Economie

Fără „vise de gospodină” și „mivine” în bucătăria autohtonă

Totuși, industria în domeniul sosurilor și condimentelor s-a dezvoltat, în primul rând, în Europa, fiind urmată de țările dezvoltate de pe alte continente. Rusia produce o gamă largă de condimente și sosuri pe care le exportă și în Republica Moldova. Mai mult, în Rusia activează numeroase reprezentanțe ale unor companii mari europene.

Maioneza „Cлобода” este o marcă fondată de compania rusească „Эфко”, apărută în 1992. Primul produs apărut sub această marcă a fost uleiul, în 1996, după care a urmat maioneza – în 1999.

Maioneza „Мечта Хозяйки” (n.red.: Visul gospodinei) și „Моя Семья” (n.red.: Familia mea) sunt alte două mărci rusești produse de compania „Петропродукт-Отрадное”, deschisă ca întreprindere a companiei „Heinz” în Rusia, în 1995.

 

„Московский Провансаль” (n.red.: Provensalul moscovit) este o maioneză produsă la fabrica de hidrogenare din Moscova, fondată în 1935. Odată cu boicotarea produselor de această marcă, boicotați holdingul rusesc „Солнечные Продукты” (n.red.: Produse însorite), unul dintre primii trei producători de uleiuri și grăsimi.

Pe lângă maioneză, sunt alte produse rusești similare precum sosurile. Majoritatea mărcilor menționate mai sus produc sosuri, dar și ketchup-uri. Printre mărcile rusești producătoare de sosuri se află „Astoria”. Mai mult, compania producătoare de sosuri prezintă linia „Astoria” ca fiind „produsă pe baza unei analize minuțioase a gusturilor consumatorilor ruși”. O altă marcă rusească de maioneză este „Calvé”, care este prezentă pe piața autohtonă într-o gamă foarte bogată. 

Din gama celor mai cunoscute condimente rusești prezente pe piața autohtonă putem menționa marca „Мивина” (n.red.: Mivina), care s-a lansat inițial pe piața ucraineană, însă a fost cumpărată de corporația „Nestlé”, în 2010. Este vorba despre reprezentanța companiei elvețiene în Rusia. Sub marca „Мивина” se produce, în mare parte fidea și piure instant, precum și sosuri. 

O altă marcă de condimente, ce aparține companiei „Nestlé”, este „Maggi”. Sub această marcă se produc cuburi de bulion, maioneză, supe deshidratate, instantanee ș.a. Produsele „Maggi” au început să se producă în Rusia, în orașul Jukovski, în 1996. 

Alte mărci de condimente care se produc în Rusia și pot fi găsite pe rafturile din magazinele autohtone sunt „Gallina Blanca”, „Vegeta” și „Knorr”. Totuși, acestea pot fi importate în R. Moldova fiind produse și în alte țări. Verificați codul de bare. Amintim că cel rusesc începe cu cifrele „46”.

Tendința de a amăgi consumatorul printr-o aparență „ne-rusească” nu lipsește nici în domeniul sosurilor și condimentelor. Pe lângă mărcile „Astoria”, „Maggi” sau „Gallina Blanca”, un exemplu elocvent sunt sosurile „Стебель бамбука” (n.red.: Tulpina bambusului), pe eticheta cărora este prezentă denumirea produsului și în limba chineză. Diferența dintre acest produs și cele enumerate mai sus este prețul. De obicei, produsele importate din Rusia se evidențiază printr-un preț redus, însă nu și în cazul acestor sosuri. Totuși acestea sunt produse de compania „Imperiul sosurilor”, din Rusia.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *