Internetul influenţează creşterea economică
Potrivit datelor din raport, două miliarde de oameni au acces la internet, numărul lor crescând cu 200 milioane pe an, iar comerţul on-line generează un volum al afacerilor egal cu aproape 8.000 miliarde dolari.
De asemenea, raportul arată că internetul generează 3,4% din PIB-ul celor 13 ţări (6% în Suedia şi UK), procent mai mare decât agricultură (2,2%) sau sectorul educaţional (3%). Respectiv, se estimează că, la nivel mondial, internetul generează o valoare adăugată de 1.672 miliarde dolari, respectiv 2,9% din PIB.
În ultimii 15 ani, internetul a generat 7% din creşterea economică înregistrată în cele 13 ţări, procentul majorându-se la 11% în ultimii 5 ani. Iar un studiu recent realizat de Universitatea din Munchen a arătat că o creştere cu 10% a gradului de penetrare a internetului de mare viteză determină o creştere a PIB per capita cu 0,9-1,5 puncte procentuale.
O altă concluzie a raportului este că utilizarea internetului a dus la o creştere cu 10% a profitabilităţii companiilor, jumătate din câştig fiind determinat de creşterea afacerilor şi jumătate de reducerea costurilor. Iar un studiu realizat în Franţa a arătat că utilizarea pe scară largă a internetului a dus la eliminarea a 500.000 de locuri de muncă în ultimii 15 ani în economia tradiţională, însă în acelaşi timp a generat 1,2 milioane de locuri de muncă în sectoarele conexe, ceea ce înseamnă că, pentru fiecare loc de muncă pierdut, alte 2,4 locuri de muncă au fost create. La nivel mondial, raportul este de 2,6/1.
Un alt aspect descris este că în Franţa, Germania şi SUA, 40% dintre utilizatori vizitează lunar site-uri care îi ajută să compare preţurile diverselor produse (1.000 miliarde comparaţii au avut loc în 2009), suma de bani economisită prin folosirea internetului variind între 13 de euro/user pentru o lună în Germania şi 20 de euro/user pentru o lună în Marea Britanie.
businessday.ro
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!