Femeia

La serviciu, nu cădea în capcana ambiției

Și nu o spunem noi, ci Shakespeare care a dedicat una dintre cele mai faimoase tragedii ale sale, „Macbeth”, acestei idei. Nu știm dacă managerii, consilierii de carieră și angajatorii au citit opera lui Shakespeare, dar cert e că sunt de aceeași părere: excesul de ambiție poate fi dăunător.

Tu vrei să urci scara profesională sărind peste câte trei trepte deodată, ca un copil care înghite toată acadeaua, temându-se că altfel o va scăpa printre degete, dar nu reușești decât să-ți compromiți șansele de a ajunge în top. Află care sunt capcanele pe care ambiția hiperbolizată ți le presară în cale și vezi ce trebuie să faci ca să nu cazi în ele.

Tu vrei să faci bani repede.
Cât erai în facultate ai trăit cu supă instant și pufuleți, așa că a venit vremea să te delectezi cu aperitive, feluri principale și deserturi fine. Un salariu gras trebuie să fie primul pe listă, dacă vrei să te aranjezi în viață, nu? Mai gândește-te! Consilierii de carieră explică faptul că începerea carierei cu un salariu prea mare îți poate bloca șansele pe termen lung. Întrebările-cheie pe care ar trebui să le pui în timpul primului interviu serios pentru un loc de muncă trebuie să includă: „Ce oportunități de avansare prezintă postul pentru care aplic?”, „Când voi fi eligibilă pentru a promova?” și „Pot crește în cadrul organizației sau e o structură plată?”.

Ține cont: Un mediu de lucru cordial și încurajator valorează de un milion de ori mai mult decât un job mai bine plătit, dar la care detești să mergi.

Îți vezi colegii ca pe o amenințare.
Specialiștii consideră însă că, în momentul când te închizi complet și-i vezi pe toți ca pe o posibilă amenințare la succesul tău, muncești în gol și poți ajunge să pierzi oportunități importante.

Ține cont: Înconjurându-te de oameni de succes, îți crești șansele la reușita profesională.

Nu știi să delegi.
Dacă vrei să rezolvi ceva, cel mai indicat e să o faci tu însăți, corect? Ba dimpotrivă! E o abordare teribil de arogantă. În acest mod, îți dizabilitezi echipa și, mai mult decât atât, nu vei fi promovată, pentru că vei fi prea ocupată să faci atât treaba ta, cât și pe cea a celor din jur. Succesul în carieră înseamnă să-ți rezervi timp și energie pentru a putea prelua noi responsabilități, pentru a aplica noi strategii sau pentru a studia în plus.

Ține cont:
Încăpățânându-te să faci totul de una singură și să nu delegi, anulezi eficiența echipei tale.

Timpul Suplimentul Femeia

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *