Interviu

„Moldova 1” își schimbă imaginea

– A început un nou an. Ce planuri are echipa TRM pentru 2013?

– Anul 2013 va fi unul de mare responsabilitate atât pentru echipa de manageri din companie, cât și pentru CO, pentru că ne propunem la sfârșitul lunii aprilie să finalizăm reforma instituțională. Va fi anul în care se va face bilanțul reformei în Compania TRM. Ne propunem să consolidăm imaginea companiei și în special credibilitatea ei. Noi trebuie să reflectăm și să arătăm realitatea așa cum este, cu vicii și cu virtuți, cu guvernanți mai buni sau mai răi, așa cum i-am ales. La 26 decembrie am aprobat Caietul de sarcini al IPNA „Teleradio-Moldova” pentru 2013, care pentru prima dată conține fișele de cost. Aceasta reieșind din bugetul anual al companiei, care se estimează la 116 milioane lei, dintre care 92 sunt alocate din bugetul de stat, iar restul – banii pe care ne propunem să-i obținem din activitatea comercială a companiei.

– Dvs. sunteți unul dintre membrii CO care au votat pentru alegerea lui Mircea Surdu în funcția de director „Moldova 1”. După care criterii a fost ales?

– În mediul nostru demult se discută cine ar fi mai potrivit pentru a deține funcția de director al televiziunii – un manager sau un jurnalist bun care ar avea și abilități de manager. Eu am făcut parte din echipa celor care consideră că al doilea ar fi o candidatură mai potrivită. Consider că, cel puțin la etapa actuală, când televiziunea trece printr-o criză de creație, ar fi binevenit ca în frunte să stea un om de creație, care simte atmosfera, care ar putea sugera idei și proiecte noi. Și cred că deja se văd unele schimbări. Programul de Revelion a fost extraordinar de reușit, ne-au venit foarte multe aprecieri îmbucurătoare. Am petrecut Serata de creație a maestrului Botgros care, de asemenea, a oferit un rating foarte înalt postului. Din câte știu, acum se lucrează la un proiect de divertisment, iar altele patru se află pe masa directorului TV.

– Alegerea lui Mircea Surdu a stârnit multe discuții…

– Într-adevăr și discuțiile vor mai continua, căci, în prezent, în cadrul CO se discută despre noul statut al companiei. Unul din puncte, pe marginea căruia au avut loc dezbateri aprinse, a fost „incompatibilitățile directorului de televiziune”, deoarece conform stipulărilor lui, directorul TV nu are dreptul să fie autor sau coautor de programe pe durata mandatului de director. Respectiv, numele Mircea Surdu a reapărut în discuții, el fiind autorul și prezentatorul emisiunii „Bună seara!”. Ceea ce-mi doresc eu, este ca aceste probleme să nu fie personalizate, pentru că, pe de o parte, e clar care sunt responsabilitățile lui în calitate de manager, pe de altă parte, Mircea Surdu în calitate de jurnalist cu emisiunea lui, vor fi o pierdere de cinci ani pentru televiziune. Respectiv, discuțiile sunt foarte interesante și înflăcărate.

– Cum au fost aplanate conflictele din octombrie 2012, privind încălcarea drepturilor angajaților la opinie, privind cenzurarea intelectuală și intimidarea lor?

– Înțelegeți, atâta timp cât o instituție este în proces de reformare, fiecare angajat este în drept să perceapă reforma așa cum o vede el. Da, este și greșeala managerilor, și anume, tergiversarea procesului de reformare în urma căruia unii angajați au salarii de 5-6 mii lei, cei care au fost deja supuși schimbărilor, iar alții, precum angajații de la Departamentul producție TV, care încă n-a fost reformat, au salariile mici, cca 3000 lei. Într-adevăr, trei ani de zile, aceste reforme au fost tergiversate, dar în spatele lor se află oameni, destine concrete. Oare nu ni se iartă acest fapt? Ideea de reformă nu presupune reduceri în masă, ci modernizare, care include și optimizarea.

– Probleme ca formatul vechi de emisiuni, echipamentele învechite sau nedifuzarea filmelor în vogă scad din competitivitatea postului „Moldova 1”. Cum aveți de gând să eliminați aceste defecte?

– Avem indicate în Caietul de sarcini anumite cote financiare pentru retehnologizare. Referitor la formate, se lucrează la îmbunătățirea și renovarea grilei de emisie, dar aceasta o va face noul director de televiziune împreună cu cei șase editori. Vorbim acum despre un rebranding al postului TV. În primul rând, vom extinde ora de emisie la buletinul de știri de la ora 21.00. Recent, a fost lansat un proiect în coproducere cu Academia „Deutsche Welle” – „Descoperă lumea cu Moldova”. Suntem în permanentă căutare și promovare a unor emisiuni noi. Șapte proiecte noi în acest an televiziunea le va avea!

– Când telespectatorii M 1 și ascultătorii Radio Moldova vor simți aceste schimbări?

– Știu că televiziunea noastră este iubită, deoarece televiziunea publică oferă un produs clasic. Dacă tineretul este mai exigent, pentru cei care au crescut cu M 1, ea nu are concurență. Anul acesta a fost lansat Radio Moldova Tineret, pentru publicul tânăr. Iar ceea ce am semănat trei ani în urmă, începem să culegem. Nu mai suntem certați cu art. 7 din Codul Audiovizualului, noi suntem corecți. Facem tot ce putem pornind de la bugetul și capacitățile noastre, dar credința și dorința noastră sunt enorme și sunt sigură că ele se vor cristaliza într-un produs de calitate înaltă.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *