(OFICIAL!) Raportul privind concesionarea Aeroportului Internaţional Chişinău, publicat în Monitorul Oficial
Raportul arată că toate procedurile au fost respectate, iar la concurs au fost invitate şapte companii, dintre care cinci din Europa de Vest şi SUA.
Comisia a selectat, în şedinţa din 26 iunie 2013, şapte candidaturi – potenţiali participanţi la concurs, expediind în adresa lor invitaţiile de participare la concursul închis de selectare a concesionarului, şi anume: AENA Internacional – Madrid, Spania; Aeroports de Paris – Paris, Franţa; Compania „Vnukovo-lnvest” – Moscova, Federaţia Rusă; Compania S.R.L. „UK KOMAKS” – Habarovsk, Federaţia Rusă; Flughafen Wien AG – Viena, Austria; Heathrow Airport Holdings – Londra, Marea Britanie; Houston System Aeroportuar – Houston, SUA.
Însă doar cele două companii din Rusia, şi anume Vnukovo-Invest şi UK Komaks au prezentat ofertele, dar prima nu a îndeplinit toate criteriile pentru a fi acceptată. “În şedinţa din 7 august 2013, Comisia de concurs a deschis ofertele şi a iniţiat procedura de evaluare a acestora, desfăşurată în cadrul a cîteva şedinţe ulterioare. Astfel, s-a constatat că oferta depusă de S.A. „Mejdunarodnîi Aeroport Vnukovo”/Compania „Vnukovo-lnvest” nu a fost întocmită conform rigorilor stabilite în caietul de sarcini, nu au fost prezentate multe dintre formularele-standard, iar cele prezentate au fost completate doar în limba engleză. Reieşind din prevederile legale, oferta în cauză a fost declarată ca fiind necorespunzătoare şi a fost respinsă de Comisia de concurs”, potrivit documentului publicat în Monitorul Oficial.
Astfel, „Avia Invest”, ai cărei fondatori sînt S.A. „Aeroportul Habarovsk”, reprezentată de S.R.L. „UK KOMAKS”, şi S.A. „Kolomensky Zavod”, a obţinut dreptu de concesiune pentru o perioadă de 49 de ani, angajându-se în schimb să investească aproape 250 de milioane de euro pentru dezvoltarea Aeroportului.
Amintim că anterior vicepreşedintele companiei UK Komaks Tatiana Semionova a dat asigurări că instituţia pe care o reprezintă va depune eforturile necesare şi va face investiţiile de rigoare ca Aeroportul să devină o punte de legătură între Europa de de Vest şi Orientul îndepărtat, inclusiv Asia de Sud-Est. „Există un potenţial bun ca şi companii aeriene europene, dar şi din Orient şi ruse să vină pe această piaţa, iar fluxul de pasageri va creşte de la 1,2 milioane în 2013 la 5,5 milioane în 2030”, a declarat ea într-o conferinţă de presă.
În acest context ea a menţionat că primul lucru de care se va ocupa compania va fi dezvoltarea infrastructurii Aeroportului, ca acesta să fie utilizat şi de aeronave mai mari, dar şi îmbunătăţirea calităţii deservirii pasagerilor, ceea ce va ridica Aeroportul la un nou nivel. „Noul terminal de pasageri trebuie să corespundă categoriei C, adică o foarte bună deservire a pasagerilor”, a declarat Semionova.
Sursa: moldova.org
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!