Social

Opera Naţională între mafia concertistică şi privatizări ilicite

Din start, a spus ea, noua administraţie a renunţat la turneele de opt-nouă luni de zile care se practicau în Teatrul Naţional de Operă şi Balet. Potrivit ei, aceste turnee conduceau la distrugerea artistică, spirituală a teatrului, dar şi a familiilor celor angajaţi. Pe parcursul turneelor respective activitatea teatrului era practic închisă. Cel mai grav, însă, a spus ea, este faptul că în cadrul acestor turnee s-a utilizat ilegal brandul Teatrului de Operă şi Balet, dar şi a Republicii Moldova, pentru că sub brandul instituţiei se organizau trupe ambulante „din adunătură” care migrau în întreaga Europă şi practic prejudiciau imaginea statului. „Aceste turnee erau organizate pentru îmbogăţirea foştilor diriguitori ai instituţiei”, a declarat Valeria Şeicanu. Ea a afirmat că, în prezent, aceştia se află în vizorul Centrului de Combatere a Crimelor Economice şi a Corupţiei, împotriva lor fiind numeroase şi diverse dosare penale. „Ele sunt orientate spre a anihila această caracatiţă de tip mafiot, metastazele căreia mai există şi astăzi în teatru şi cu care ne vom lupta pentru a extirpa acest virus chiar şi cu unele incizii chirurgicale. Acest virus va fi scos din teatru. Mă refer la persoane responsabile din trupa de operă – de creaţie şi de administraţie.”, a mai declarat ea.

Şeicanu a spus că a preluat conducerea instituţiei că datorii în sumă de circa patru mii de lei, conturile erau blocate, iar salariile – neachitate. Acum, zice ea, o jumătate de datorii au fost rambursate, iar angajaţii îşi ridică salariile în fiecare lună. De rând cu aceasta, a mai afirmat noul director al Operei, organele abilitate au intentat dosare penale şi împotriva celor care au privatizat ilicit circa patru mii de metri pătraţi de terenuri, precum şi depozitul instituţiei.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *