ActualitateEconomie

Planurile de viitor nu includ și modelul care a relansat brandul românesc de mașini

Dacia Logan, simbolul accesibilității auto în România și nu numai, se pregătește de un sfârșit glorios. După 20 de ani de succes, modelul emblematic al Dacia, care a fost primul produs de Renault la Mioveni, este pe cale de dispariție pe piețele occidentale, rămânând relevant doar în România, Bulgaria, Maroc și Turcia. În timp ce viitorul Logan este încă incert, Dacia se concentrează pe dezvoltarea noii generații Sandero și a unui facelift major pentru actualul Logan, conform profit.ro.

Mihai Bordeanu, directorul Dacia România, a anunțat că se lucrează intens la viitoarea generație a modelului Sandero și la un facelift semnificativ pentru Logan, programat să fie lansat la sfârșitul anului viitor. „Deocamdată, nu s-a luat o decizie finală privind viitorul Logan. Vom continua să vindem modelul actual cel puțin încă șase ani,” a declarat Bordeanu, subliniind că, în prezent, nu există planuri concrete pentru o nouă generație de Logan. Declinul Daciei Logan Cu vânzări globale de 56.000 de exemplare în 2023 și o scădere continuă a cererii, în special în Europa unde s-au vândut doar 14.000 de unități, modelul Logan pare să fi intrat într-o fază de declin. Până în prezent, în 2024, s-au vândut 26.000 de unități la nivel mondial, din care 10.000 în Europa, majoritatea în România. În aceste condiții, investițiile suplimentare în dezvoltarea și marketingul unui nou Logan sunt considerate neeconomice. În același timp, Mihai Bordeanu a confirmat că SUV-ul Bigster va intra în producție în decembrie, cu o ramp-up pentru noul Duster în curs. De asemenea, fabrica de la Mioveni a început să reducă producția modelului Jogger, care este acum fabricat în Maroc. Bordeanu a menționat și sosirea iminentă a primelor exemplare Spring facelift din China, modelul revizuit având o surprinzător de mică cerere până acum. Pe măsură ce Dacia își reconfigurează strategia de produs, viitorul Logan rămâne în suspensie, dar marca continuă să se adapteze și să evolueze, pregătindu-se pentru noi provocări și oportunități pe piața auto.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Ioana Crețu

Ioana Crețu este o jurnalistă specializată în politică, economie și relații internaționale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *