Actualitate

Portul Giurgiulești își DUBLEAZĂ capacitatea de export a terminalului cerealier

 Acum Trans Cargo Terminal va avea capacitatea de încărcare de peste 1.000 de tone de produse cerealiere pe oră, pe nave maritime destinate transportării de până la 8.000 de tone, precum și pe barje fluviale. Astfel, datorită acestor investiții, a fost atinsă cea mai înaltă rată a de transbordare a produselor cerealiere printre terminalele din regiune. Inaugurarea a avut loc joi, 10 noiembrie, în cadrul unui eveniment festiv.

Datorită acestor investiții vor crește substanțial capacitățile, și va exista posibilitatea de a fi atrași noi clienți, a menționat președintele TOG, Vaja Jhashi. „Datorită creșterii substanțiale a capacităților avem posibilitatea de a atrage clienți noi și, în același timp, de a permite grupului nostru de companii și clienților deja existenți, să mărească volumele destinate transbordării. Proiectul de extindere a constat în construcția unei dane adiționale cu ieșirea spre Dunăre, a unui siloz cu capacitatea de stocare de 12.000 de tone, a unui debarcader cu adâncimea corespunzătoare, precum și în instalarea echipamentului de încărcare de înaltă capacitate”, a spus Vaja Jhashi.

El a precizat că pentru realizarea acestui proiect au fost investiți aproximativ 6 milioane de dolari. „Pentru realizarea acestui proiect au fost investiți aproximativ 6 milioane de dolari, fiind create și 30 de locuri de muncă permanente adiționale. Datorită extinderii terminalului capacitatea totală de stocare va atinge cifra de 70.000 tone și o va înregistra o creștere a capacității de transbordare de la 300.000 tone până la 800.000 tone anual, ceea ce este echivalent cu aproximativ 75% din exportul anual de produse cerealiere a Republicii Moldova”, a declarat Vaja Jhashi, potrivit unui comunicat de presă al Grupului Trans-Oil.

Thomas Moser, Directorul General al Societății Danube Logistics SRL – companie ce operează și administrează Portul Internațional Liber Giurgiulești, de asemenea a apreciat noile investiții și a accentuat rezultatele acestora. „Felicităm compania Trans Cargo Terminal cu ocazia extinderii terminalului cerealier. Capacitățile sporite vor asigura de acum încolo, ca majoritatea exporturilor de produse cerealiere moldovenești către piețele internaționale să se producă direct din Republica Moldova”, a spus Thomas Moser.

Prezent la inaugurare, ministrul Economiei și Comerțului Octavian Calmâc s-a arătat impresionat de modul în care s-a dezvoltat infrastructura Portului Giurgiulești. „Sunt convins că acum 11 ani, când discutam despre dezvoltarea acestui acest port, erau foarte puțini optimiști. Nu doar investitorii și rezidenții, dar chiar și noi eram destul de pesimiști pentru că pe de o parte era problema de infrastructură, pe de altă parte de finanțe. Dar am găsit cu sprijinul instituțiilor financiare internaționale să dezvoltăm această infrastructură”, a declarat oficialul.

Totodată, ministrul Calmâc a remarcat importanța dezvoltării infrastructurii Portului Giurgiulești pentru toată economia Republicii Moldova. „Această infrastructură nu este importantă dar pentru regiunea de Sud, dar pentru toată economia. Cerealele reprezintă o bună parte a exportului Republicii Moldova. Noi exportăm sute de mii de tone de cereale și asta (Portul) este poarta noastră către întreaga lume. Noi exportăm atât spre Vest cât și spre Est”, potrivit lui Octavian Calmâc.

De asemenea, ambasadorul SUA la Chișinău James Pettit a arătat că proiectul de extindere a terminalului de export cerealier finalizat de Compania Trans Cargo Terminal va contribui la dezvoltarea ramurii cerealiere. „Este important să existe persoane cu viziuni, entuziaste care pot să convingă investitorii, băncile ca să investească în asemenea loc. Și acest obiectiv are capacitatea de a dubla exporturile de cereale din Republica Moldova pentru a dezvolta în continuare ramura”, a declarat diplomatul.

Adițional exportului de cereale în vrac, care în mai mare parte sunt livrate pe piețele din regiunea mediteraneană, cantități semnificative de produse cerealiere din Moldova sunt exportate prin intermediul Portului Internațional Liber Giurgiulești în containere maritime către Asia, a mai anunțat grupul.

Pe parcursul primelor 10 luni ale anului 2016, unsprezece companii locale au expediat peste 60.000 de tone de grâu în containere maritime spre țări precum Malaezia, Myanmar și Indonezia.

Portul Internațional Liber Giurgiulești este unicul port din Republica Moldova amplasat pe secțiunea maritimă a râului Dunăre. Pentru mai multe informații accesați www.gifp.md.

Sursa: Infotag.md 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *