Social

Primul concurs de dezvoltare a aplicațiilor pentru studierea matematicii în școli își anunță câștigătorii

După cinci săptămâni de concurs, cele opt echipe participante și-au prezentat lucrul unui juriu format din developeri IT, profesori de informatică și matematică și reprezentanți ai Centrului de Guvernare Electronică și Ministerul Educației. 

Cele trei echipe câștigătoare sunt: Konio Softworks, Floating Point și Born to Code. Echipele finaliste vor primi premii de la parteneri, și toți participanții la Hackathon vor primi premii de consolare.

Hackathon-ul EduSoft a fost lansat la 9 octombrie și reprezintă un exercițiu practic pentru studenți, în cadrul căruia participanţii au dezvoltat aplicații menite să sporească eficiența predării matematicii în școală şi să stimuleze interesul elevilor pentru acest subiect. În cadrul concursului au participat studenți specializați în programare și design. Pe tot parcursul hackathonului participanții au avut posibilitatea să facă schimb de idei şi să primească feedback sau recomandări din partea mentorilor.

Viceministra Educației, Nadea Cristea a declarat: „Tehnologiile informaționale în procesul de învățămînt, determină schimbarea paradigmei educației. Ministerul Educației susține inovația în învățămînt precum și promotorii incluziunii digitale. În contextul acestor conținuturi educaționale digitale ministerul își dorește ca disciplinele școlare să devină mai accesibile și prietenoase atît copiilor cît și profesorilor”.

Igor Bercu, Manager e-Servicii Sectoriale, Centrul de Guvernare Electronică, a fost impresionat de aplicațiile dezvoltate la EduSoft și a menționat că ”Acest Hackathon demostrează încă odată că tehnologiile dezvoltă modele mult mai sofisticate a lumii reale”.

Alexandru Oprunenco, specialist politici PNUD Moldova, la rândul său a menționat că ” Soluțiile sunt viabile doar dacă utilizatorii participă în procesul de creare, iar educația este un domeniu dinamic care necesită un schimb continuu de informații de la profesori la elevi şi invers. Creând condiții ca aceștia să învețe prin colaborare și să utilizeze tehnologiile informaționale în proces, putem spera să îi pregătim pentru complexitatea și schimbarea continuă cu care vor face față după școală”.

Inițiativa unui astfel de hackathon a venit din partea studenților care au colaborat cu profesori de matematică și mentori-practicieni din sectorul IT. Pe final, aplicațiile IT care au rezultat din concurs vor fi puse la încercare de elevii și profesorii din Moldova.

Hackatonul EduSoft este organizat cu suportul financiar al Fondului pentru Inovații PNUD, susținut de Guvernul Danemarcei, cu susținerea Centrului de Guvernare Electronică și a Ministerului Educației, ATIC și a companiilor din domeniul IT – Endava, StarNet și Microsoft.

TIMPUL.MD

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *