Actualitate

Profesorii „woke” din SUA vor scoaterea lui Shakespeare din programa școlară, acuzând „masculinitatea toxică” și „supremația albă”

Însă pentru unii din noua generație de profesori din lumea anglo-saxonă, Shakespeare este văzut tot mai puțin ca un simbol al literaturii și mai mult drept un instrument al oprimării imperiale, un autor care ar trebui disecat în clasă sau scos din programă cu totul.

"Este despre supremație albă și colonizare", afirmă profesorii care au fondat #DisruptTexts , un grup care dorește scoaterea unora dintre stâlpii literaturii occidentale din programa școlară sau supunerea lor unor critici nimicitoare.

Profesorii anti-Shakespeare afirmă că fanii operelor sale ignoră viziunea asupra lumii problematică a autorului și că ar trebui să abordeze modul lor de a gândi "alb".

Pedagogii mai spun că Shakespeare ar trebui predat, dacă ar fi să fie predat în continuare, în versiuni diluate ale textelor sale originale cu un accent pus pe problemele legate de egalitate.

Elizabeth Nelson, care predă limba engleză la Twin Cities Academy – o școală gimnazială din St. Paul, Minnesota, a declarat pentru revista School Library Journal că le predă elevilor săi teorie marxistă când aceștia citesc tragedia "Coriolan " a lui Shakespeare.

Sarah Mulhern a declarat pentru aceeași revistă că le-a predat o "analiză a masculinității toxice" elevilor ei de la liceul High Technology High School din Lincroft, New Jersey, când aceștia au citit "Romeo și Julieta".
 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *