Republica Moldova nu are planuri de a construi autostrăzi
Cu toate că oficialităţile de la Chișinău susţin că doresc integrarea ţării în Uniunea Europeană, până acum câţiva ani legislaţia Republicii Moldova nici măcar nu prevedea termenul autostrăzi. Ulterior, autostrăzile au fost definite în Legea drumurilor. Însă totul s-a oprit aici.
Andrei Cuculescu, şeful Direcţiei de Dezvoltare a Drumurilor din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor (MTID) din Republica Moldova, a confirmat că realizarea de autostrăzi nu este o prioritate pentru că traficul rutier nu justifică asemenea investiţii, iar investitorii străini nu sunt interesați să construiască noi drumuri în Moldova.
Ministrul Transporturilor Anatol Șalaru a avut întâlniri în trecut, printre alţii, şi cu foştii miniştri români ai Transporturilor, Anca Boagiu şi cu Alexandru Nazare, cele două părţi angajându-se, cu ambele ocazii, să caute mijloace de punere în practică a interconectării viitoarei autostrăzi Târgu-Mureş – Iaşi – Ungheni cu infrastructura de transport rutier de pe teritoriul Republicii Moldova, printr-un pod peste Prut la Ungheni. Totul a rămas la stadiul de discuţii.
Pe de altă parte, într-un interviu acordat presei din R. Moldova, în martie 2010, fostul ministru al Transporturilor, Anatol Şalaru, întrebat despre o autostradă, aprecia că investitorii străini nu sunt dispuşi să finanţeze “drumuri construite de la zero” şi că pentru asta ar trebui găsite fonduri locale. El a menţionat atunci că autorităţile de la Chişinău negociază cu structuri europene ca să vină cât mai mulţi bani pentru infrastructura drumurilor.
În Moldova există 819 km de drumuri magistrale, 2.500 de km de drumuri republicane şi aproape 6.000 de drumuri locale. În total, reabilitarea şi întreţinerea lor a fost estimată în Strategia de Transport şi Logistică la 6,4 miliarde de euro.
Sursa: gândul info